„Wyobraź sobie, że Twój sklep internetowy jest… człowiekiem. Być może jest chory, być może coś go boli lub też potrzebuje przejść rutynowe badania kontrolne.”
– tak zaczyna się tekst na stronie internetowej Wojciecha Kyciaka, który będzie gościem dzisiejszej audycji Radia Internetowych Sprzedawców.
Wojciech Kyciak jest autorem i współautorem czterech książek na temat sprzedaży internetowej:
- „Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy”
- „Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy. Kolejna odsłona”
- „Allegro. Jak zarabiać duże pieniądze na aukcjach internetowych”
- „Allegro. Jak marzenia zmieniać w pieniądze”
Na swoim koncie ma współpracę z kilkunastoma dużymi sklepami internetowymi. Zajmuje się poprawą użyteczności, skuteczności i dochodowości sklepów internetowych oraz opracowaniem strategii marketingowych. Od 2005 roku prowadzi jeden z lepiej ocenianych blogów tematycznych w Polsce E-commerce.blox.pl.
Zapraszam do wysłuchania rozmowy z Wojciechem Kyciakiem.
Aby wysłuchać audycji musisz wejść na stronę SprzedawcaInternetowy.TV, zalogować się wpisując swoje imię oraz adres email.
Spoko, posłucham choć powiem szczerze że pozycję:
„Allegro. Jak zarabiać duże pieniądze na aukcjach internetowych” Poleciłbym bardziej osobom zaczynającym pracę. Jeśli ktoś już sprzedaje to książka nie wiele wnosi. Nawet moi pracownicy znający środowisko allegro trochę słabiej mówią że tylko ją przeglądali.
Mirku, wczoraj wieczorem sięgnąłem do podanej wyżej pozycji. Jest tam o budowaniu marki i utrzymywaniu klienta. Moje pytanie do czytających blog i Ciebie również: Po jakim czasie od zamówienia wysłać klientowi mail z podziękowaniem za transakcję i zaproszeniem do jakiegoś nowego działania Np. dodania do ulubionych sprzedawców, wzięcia udziału w jakiejś super promocji. Np. po 2 tygodniach, czy dać mu odpoczynek do np. 1 miesiąca?
Następnie na ile można sobie pozwolić… czy mogę wysłać mu takiego maila więcej niż 1 raz, bo to chyba już spam byłby co? Jak do tego podchodzicie?
Januszu, im szybciej po transakcji podziękujesz klientowi, tym lepiej. To też jest najlepszy moment do zachęcenia do następnej akcji. Ale niekoniecznie powinien to być od razu zakup. Choć czasem to też jest dobre. Szczególnie jeżeli dasz klientowi na przykład jakąś super okazję tylko dlatego, że został Twoim klientem. Najlepiej zachęcić do zapisania się na jakąś listę i później podążać za nim za pomocą autorespondera. Wówczas nie ryzykujesz posądzania o spam.
Testowo rozegrałem to tak, że do paczek dodam kupon rabatowy na zakupy w sklepie internetowym. Po 2 tygodniach od kupna poproszę takiego klienta aby wpisał mnie na listę ulubionych sprzedających allegro, następnie zaproszę go także do skorzystania z kuponu rabatowego w sklepie. Jeśli skorzysta z kuponu rabatowego w sklepie prawdopodobnie wpisze się także na mój Newsletter dla klientów sklepu, dzięki temu będę miał go na liście. Dobry plan?
Januszu, odwróć sytuację. Zaoferuj kupon rabatowy w zamian za zapisanie się.
MIRKU, JAK JUŻ DUZO SIĘ NAUCZYŁAM Z TWOICH AUDYCJI, TWOICH PORAD, KTORE DLA MNIE SĄ BEZCENNE.! bardzo dziękuję.maria