Z notebookiem na trawieMogłoby się wydawać, że sprzedaż w Internecie właściwie sama się dzieje. Ludzie wchodzą na stronę, czytają ofertę, klikają ‘Kupuje’ i do Ciebie spływa zamówienie.

Oczywiście, ze tak się dzieje. Aby jednak tak właśnie się działo, potrzebna jest cała masę przygotowań. Oto co po kolei musisz zrobić.

Najpierw musisz stworzyć ofertę. Powinna ona zawierać wszystkie możliwe powody, dla których Twój potencjalny klient powinien kupić to co masz na sprzedaż. Pamiętaj, na stworzenie dobrej oferty, takiej która sama sprzedaje musisz poświęcić co najmniej kilkanaście godzin.

Na stronie internetowej musisz umieścić formularz do zamówienia. Zamówienie nie powinno być wysyłane tylko na emaila. Musi być również zapisywane w bazie danych na serwerze.

Płatność za zamówienie powinna być realizowana online. Klienci powinni mieć możliwość płatności kartą lub przelewem bankowym z konta internetowego. Odnotowanie zapłaty musi odbywać się automatycznie.

Najtrudniejszą kwestią jest sprawa dostawy. Jeżeli sprzedajesz towar fizyczny, to ogranicz się najlepiej do obsługi przez wysyłkę. Nawet jeżeli zamawiający jest z Twojego miasta, to zazwyczaj nie ma ich aż wielu, żeby opłacało się zakłócać system nastawiony na wysyłanie. Zatrudnij kogoś, kto wydrukuje adresy do zamówień, zapakuje i dostarczy na pocztę lub przyjmie kuriera.

W najlepszej sytuacji jesteś wtedy, jeżeli swoje produkty możesz przesyłać przez Internet. Wówczas powinieneś stworzyć oprogramowanie, które będzie dostarczać klientom produkt automatycznie zaraz po wpłynięciu zapłaty do systemu płatności.

Najgorzej masz wtedy, kiedy musisz osobiście wykonać zamówioną usługę. Tej części nie zautomatyzujesz, dopóki komuś jej nie zlecisz. A jeżeli tak zrobisz, to też zrób to tak, aby zamówienie szło bezpośrednio do osoby, która będzie usługę wykonywać.

Bardzo wiele rzeczy w Internecie, które w sprzedaży nieinternetowej musiałeś wykonywać osobiście, teraz możesz zautomatyzować. Wykorzystaj tę możliwość w swojej firmie i coraz więcej czynności zacznij przenosić do sieci. Z czasem sprzedaż może odbywać się naprawdę automatycznie. Będziesz siedzieć gdzieś w hotelu na jakiejś wyspie i będziesz tylko śledzić przez Internet ze swojego iPoda, jak spływają zamówienia i rosną obroty Twojej firmy.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat automatyzacji w sprzedaży internetowej, to wejdź na stronę AutomatyzacjaBiznesu.pl