Marketing automation za pomocą autorespondera

W wydanej przez Wydawnictwo Helion książce „Biblia e-biznesu”, w rozdziale „Marketing automation”, przedstawiłem dwa sposoby na wdrożenie automatyzacji marketingu. Pierwszy to zastosowanie gotowego systemu do marketing automation, a drugi to wdrożenie marketing automation za pomocą autorespondera.

Ten pierwszy jest bardzo dobry, ale nie wszystkich na niego stać. I to nie tylko z powodu kosztów samego systemu, bo w ostatnim czasie mocno same systemy potaniały. Największym kosztem jest jednak czas. Wdrożenie bowiem gotowych systemów marketing automation wymaga dużej wiedzy marketingowej, doświadczenia w sprzedaży oraz ogromnych umiejętności programistycznych. Część rzeczy trzeba zlecić, mnóstwo przetestować i bardzo dużo się nauczyć.

Okazuje się, że na przykład w przypadku opisywanego w książce systemu Sales Manago, korzyści odnoszą przede wszystkim firmy, które już miały dobrze działający system sprzedaży internetowej i teraz chcą go tylko poprawić. W tych firmach jest osobna osoba do marketingu i osobno programista, który wszystko to zintegruje. A największe efekty mają ci, którym jeszcze bezpośrednio pomogli twórcy Sales Manago. Okazuje się bowie, że system jest tak skomplikowany, że tylko oni wiedzą jak go wdrożyć w życie, a nawet jak stosować.

Dlatego dla wielu małych firm o wiele korzystniejsze, przynajmniej na początek, może się okazać drugie opisywane w książce rozwiązanie, czyli marketing automation za pomocą autorespondera. W tym przypadku nie tylko szybciej można zrozumieć na czym polega marketing automation, ale również szybciej to wdrożyć w życie i szybciej nauczyć się stosować w praktyce. Dzięki znacznie prostszym narzędziom można szybciej uzyskiwać korzyści jakie daje automatyzacja sprzedaży. A kiedy zrozumiesz na czym to wszystko polega, będzie lepiej przygotowany do zastosowania coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań.

A chyba się zgodzisz ze mną, że o wiele lepiej mieć nawet mniejsze ale szybsze efekty w sprzedaży niż teoretycznie wiele zyski, ale w nieprzewidywalnej zupełnie przyszłości. Jak to się mówi lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu.

Jak wygląda taki system marketing automation za pomocą autorespondera opisałem w książce. Teraz pokażę również na ekranie jak go stworzyć krok po kroku.

Zapraszam do obejrzenia bezpłatnego wideo, na którym przedstawię jak za pomocą autorespondera stworzyć system do marketing automation, z pomocą którego zautomatyzujesz swoją sprzedaż internetową.

Dowiesz się jak uzyskać pierwsze efekty z automatyzacji sprzedaży i zbudować własny system do marketing automation. Zobaczysz w jaki sposób w oparciu o autoresponder co miesiąc wdrażam kolejne proste systemy marketing automation dla małych firm.

Aby wziąć udział w szkoleniu wystarczy się zarejestrować tutaj.