Sprzedawca gburDzisiaj podaję parę znalezionych w sieci ciekawych wypowiedzi od osób kupujących na Allegro. Z tych wypowiedzi można wyciągnąć wiele cennych wniosków jak myśli osoba, która chodzi po Twoim internetowym sklepie lub ogląda Twoje aukcje.

Na początek wskazówki jak ważna jest dla klientów kultura osobista internetowego sprzedawcy.

“Zauważam z przerażeniem że ilość opinii i zakończonych aukcji jest odwrotnie proporcjonalna do kultury tychże sprzedawców, a ich odpowiedzi na negi (nie wnikam teraz czy słuszne czy też nie) rzucają na kolana, np. więc może się ktoś pomylił zamiast zadzwonić i wyjaśnić wystawiasz nega więc i sam dostaniesz…”

“Czy Wy też macie takie odczucie, że tym sprzedawcom działalność zajmuje tak wiele czasu, że na normalne myślenie i współpracę “na poziomie ” czasu już brak ?”

“Moim zdaniem tytuł SS powinien być przyznawany nie za obroty, ale za obsługę klienta i raz na miesiąc czy trzy miesiące weryfikowany. “

“Ja u gburów nie kupuję i kupować nie będę. A jeśli na takiego trafię, nie wracam – nigdy. Kultura obsługi ma czasem większe znaczenie niż cena.”

Kultura osobista to jest jedna z tajemnic dlaczego jednym się udaje sprzedawać na Allegro bez otrzymywania negatywnych komentarzy, a inni nie będą w stanie nigdy osiągnąć statusu Super Sprzedawcy, choćby nie wiem jakie obroty robili.

Te same prawdy dotyczą sprzedawców w sklepach internetowych. Choć być może w nieco mniejszym stopniu. Niezadowolony klient ma mniej możliwości wpłynięcia na opinie innych klientów, bo w sklepach nie ma systemu komentarzy takiego jak na Allegro.

Z drugiej strony może właśnie warto wprowadzić w swoim sklepie możliwość wyrażania opinii nie tylko na temat produktów, ale również na temat procesu sprzedaży. Po zakończeniu transakcji, najlepiej w momencie kiedy klient dostał właśnie produkt, poproś go o wyrażenie swojej opinii, czy jest zadowolony z obsługi.

Choćby maila niech do Ciebie napisze. Później będziesz mógł to umieścić na stronach swojego sklepu. Opinie klientów są tym, co ludzie lubią bardzo przeglądać przed podjęciem decyzji o zakupie. Na pewno wpłynie to więc znacząco na Twoje obroty.