Właśnie miałem okazję obejrzeć prezentację firmy Trusted Shops, która to udowadnia.

Z badań Gemiusa wynika, że klienci rezygnują z zakupów w sklepach np. z powodu:

  • braku możliwości zwrotu,
  • braku możliwości wypróbowania produktu,
  • ponoszenia kosztów za wysyłkę,
  • niewiadomego czasu oczekiwania na towar,
  • obawa, że sprzedawca nie ma towaru.

Koniecznie więc zadbaj o te powyższe rzeczy. Zadbaj aby o nich informować, ale także aby informować w sposób zgodny z prawem. Okazuje się, że wiele sklepów robi to w sposób karany przez #UOKiK    Na przykład nie wolno podawać, że zwracany towar musi być nowy, kompletny, nieotwierany, nieużywany oraz oryginalnie zapakowany. Poza tym konsument płaci tylko za wysyłkę z powrotem do sklepu. Sklep musi zwrócić oprócz wartości towaru również koszt wysyłki i ewentualne koszty za płatności.

Jeśli chcesz zwiększyć wiarygodność sklepu możesz też podeprzeć się znakiem wiarygodności takim, jaki daje firma Trusted Shops. Firma oferuje między innymi audyt przygotowany, przez prawników, znak jakości oraz własny system opinii.

Rozmawiałem też na stoisku Trusted Shops na Targach E-handlu o zasadach współpracy. Wszystko zaczyna się od audytu. Każdy sklep jest ubezpieczany. Znak wiarygodności możemy stosować tak długo jak opłacamy abonament.

Na koniec dodam, że specjalnie dla naszych klientów, będziemy mieli wkrótce specjalną ofertę od Trusted Shops.

Udostępniony odnośnik

Trusted Shops – wiodący znak jakości dla sklepów internetowych w Europie
Trusted Shops to wiodący znak jakości dla sklepów internetowych w Europie oferujący klientom porównanie cen i ochronę kupującego.