Zauważyłem, że wiele osób podchodzi do zarabiania na wiedzy jak do zarabiania na sklepach internetowych. Chcą zacząć od serwisu do sprzedaży produktów informacyjnych.

W tego rodzaju biznesie, gdzie na poczekaniu możesz tworzyć i modyfikować produkty, szczególnie przydatna aktualna jest wiedza na temat tego, czego potrzebuje rynek. I do tego jeszcze warto dowiadywać się na bieżąco jakie zachodzą zmiany i jak na bieżąco dostosowywać produkty do zmieniających się potrzeb. Czego potencjalni klienci chcą DZIŚ, TERAZ!

Zanim jednak sprawdzisz czego potrzebuje rynek, musisz mieć na czym to sprawdzać. Czyli musisz mieć najpierw listę potencjalnych klientów.

Jeżeli chcesz zarabiać na wiedzy w internecie, to musi to być lista emailowa. Taką listę najlepiej stwórz za pomocą autorespondera. Dzięki temu będziesz mógł później zautomatyzować proces marketingu i sprzedaży.

Do budowania listy świetnie sprawdza się prowadzenie bloga eksperckiego. Do prowadzenia bloga zachęcam przy sprzedaży każdych produktów, ale przy sprzedaży wiedzy jest to absolutnie konieczne. Blog to twoja najlepsza wizytowka w internecie.

Czasami, a zależy to od grupy docelowej, do budowania listy można wykorzystać Facebook. Jednak blog i tak powinien być. Bo tylko na blogu, i to najlepiej na własnym serwerze, jesteś całkowicie niezależny. A to powinno być twoim celem w zarabianiu na wiedzy. Żebyś zarabiał niezależnie od tego co robią inni. Czy nie zmienili czegoś na twoich stronach, czy nie wprowadzili nowego regulaminu itp.

Zanim jednak założysz bloga, musisz zdecydować do kogo będziesz go kierować. Odpowiedni wybór grupy docelowej w tym miejscu często determinuje późniejszy sukces.

Pamiętaj jednak, że lepiej wybrać złą grupę docelową, niż nie wybierać żadnej i w nieskończoność nad tym się zastanawiać. Zawsze możesz zmienić grupę. A najważniejsze jest, aby stałe posuwać się do przodu. Źle wybrana grupa, to tylko kolejna wyeliminowana przeszkoda na drodze do sukcesu.

Dopiero kiedy będziesz mieć to wszystko: grupę docelową, bloga, listę i badanie rynku, dopiero wtedy bierz się za stworzenie serwisu do sprzedaży wiedzy. Wtedy będziesz już wiedzieć, że warto ci w to zainwestować.

Kiedy masz już listę potencjalnych klientów, wtedy jak najszybciej musisz zacząć te listę spieniężać. Dla dobra twojego i zapisanych osób.

Im szybciej zaczniesz zarabiać na wiedzy, tym bardziej wartościową wiedzę będziesz mieć ochotę przekazywać. Tym bardziej będziesz chciał zdobywać kolejną wiedzę. A dzięki temu twoi klienci szybciej i bardziej na tym skorzystają.

W czasach społeczeństwa informacyjnego twoim obowiązkiem jest dzielić się wiedzą z innymi. Wykorzystaj internet i zarabiaj na tym. Zacznij od grupy docelowej i zakończ na serwisie do sprzedaży wiedzy.