Zarabianie na wiedzy w internecie może być prowadzone na wiele różnych sposobów. Od tego będzie zależeć twój sposób promocji oraz jakiego serwisu do sprzedaży będziesz potrzebować. Przygotowałem wideo na którym pokazuję od czego zależą te sposoby.
[yt1]9bYVtingb54[/yt1]
Program wdrożeniowy biznesu opartego na zarabianiu na wiedzy, zgodnie z tym co wspominam na wideo, zacznę od…
pomocy w zbudowaniu ci listy. To jest najważniejsza rzecz! Od tego zależy cała reszta. Na to zamierzam poświęcić najwięcej czasu, bo na to potrzeba czasu. To „od tak” się nie dzieje.
W niektórych branżach można zbudować listę szybciej niż w innych. Ale w każdej branży jesteś w stanie zbudować listę przyszłych klientów, choć czasami trzeba się trochę nagiąć ze swoimi pierwotnymi planami.
Listę będziemy budować na autoresponderze. W tej chwili wspólnie z Lechem Nowakiem mamy już rozpoznane autorespondery Freebot, Implebot, Fump i GetResponse (z tego ostatniego będzie niedługo dostępny osobny kurs). Każdy z tych autoresponderów ma nieco inne właściwości. Z tego powodu dla niektórych lepszy będzie jeden, a dla innych drugi autoresponder. Powstaje więc pytanie: którego z autoresponderów mamy uczyć?
Na wideo pokazałem, że wybór serwisu do sprzedaży wiedzy zależy od produktów jakie zamierzasz sprzedawać. Czy wszystkie rodzaje produktów oparte na wiedzy chcesz sprzedawać? Czy wszystkie mają znaleźć się w programie? I to zarówno od strony ich marketingu, produkcji i sprzedaży.
Marketing oraz serwis do sprzedaży wiedzy zależą również od rodzaju klienta. Pokazałem tutaj podział na kilka grup. Czasem mogą być to jeszcze podgrupy. Problem w tym, że prawdopodobnie jeszcze nie wiesz, kto może być twoim odbiorcą. Musisz bowiem najpierw wybrać grupę docelową i zbadać rynek, jeżeli oczywiście jeszcze tego nie zrobiłeś.
Planując program wdrożeniowy biznesu opartego na zarabianiu na wiedzy zastanawiam się ile strategii sprzedaży w nim uwzględnić? Możliwości jest tutaj całe mnóstwo. Na szkoleniu wspomniałem tylko o bardzo ogólnym podziale.
Doprowadzenie do sprzedaży jest chyba jednym z najtrudniejszych elementów w całym systemie zarabiania na wiedzy. Potrzeba mnóstwo czasu, modeli, przykładów i wzorów abym był pewien, że będziesz mieć szanse zastosować je w praktyce. Osoby, które przeszły już przez wiele szkoleń z marketingu poradzą sobie szybciej. Jednak osoby niezaawansowane w jakimkolwiek marketingu muszą przejść wręcz proces mentalny, aby przełożyć wiedzę na prawdziwe pieniądze.
Jeżeli znasz mnie już jakiś czas, to wiesz, że za punkt honoru stawiam sobie, aby aktywni uczestnicy moich warsztatów byli w stanie wdrożyć w życie to, czego uczę. Temat zarabiania na wiedzy jest bardzo szerokim tematem, na który ja pracowałem przez wiele lat. To jest nie tylko wiedza zdobyta już w trakcie zarabiania na wiedzy. Ale również wieloletnie doświadczenie z komputerami i działalnością w internecie.
Do tego jeszcze pomoc techniczna Lecha Nowaka, który ma za sobą wdrożenia dużo poważniejszych systemów niż wszystkie moje razem wzięte.
Chciałbym teraz tobie pomóc zrealizować twoje własne plany na następny rok. Wiem, że jesteś w stanie zacząć zarabiać kiedy śpisz. Wiem, że wspólnie z Lechem jesteśmy w stanie pomóc ci to wdrożyć w życie. Od ciebie zależy w jakim to będzie zakresie.
Pytania i komentarze jak zwykle mile widziane.
Na początek byłoby super poznać różnice pomiędzy tymi autoresponderami (finansowe, funkcjonalne, rozwojowe).
Nie wiem czy to jest odpowiednie miejsce na to pytanie, jednak ciekawa byłabym także aspektów prawnych, formalnych związanych z tworzeniem listy mailowej partnerów handlowych (klientów) oraz samej sprzedazy wiedzy – w przypadku produktów opartych mniej lub bardziej częściowo o efekty pracą etatową. Co występuje kiedy hobby i praca etatowa nie są rozłączne :)
Przybliżony przykład: czy można legalnie zarabiać prywatnie na tworzeniu szkoleń z Worda, jeśli pracuje się w Microsofcie :)
Mirku, stawiasz bardzo trudne pytania.Np. Którego z autoresponderów uczyć? Ja nie umiem na to pytanie odpowiedzieć, bo ich nie znam. Jakkolwiek to nazwać, dla mnie istotną sprawą jest tworzenie takiej lisy klientów, która będzie mi potrzebna do budowania dużej organizacji w mlm. A jak to robić? Najlepiej najprościej i najskuteczniej.
Mirku!
Bardzo mi się podoba taki przekaz Twojej wiedzy.
Wszystko jasno rzeczowo przedstawione.
To jest wiedza teoretyczna.
A w praktyce okaże się jak to funkcjonuje?
Dziękuje Ci bardzo za to Video!
Zofia Klepuszewska
PS !
Przepraszam, że przez moją osobę musiałeś się trudzić
w opracowaniu tego Video. Myślę, że wyjdzie to z pożytkiem dla takich już „leciwych” osób jak ja,
którym zamarzyło się korzystanie z dobrodziejstw
komputerowych XXI wieku :-)
Tak właśnie sobie wyobrażam szkolenie dla początkujących. Jest jasno i zrozumiale. Twoja wiedza i innych już doświadczonych niech służy do wyboru prostych a skutecznych metod. Mamy do wyboru najczęściej TRZY sprawy i tym się kieruj. Większa liczba wprowadza wiedzę, ale stwarza zamieszanie. To specjalna liczba! Twoje doświadczenie już nam służy więc tym się kieruj. Każda wiedza ma zawsze rozwinięcie i ciąg dalszy, ale teraz mówimy o początkach.
Jestem z pokolenia chcących się tego nauczyć.
Pozdrawiam.
Macie rację. Pytania są trudne. Szczególnie kiedy jesteś na początku tej drogi. Wtedy w sumie warto poznać całokształt możliwości, choćby z grubsza. A później zagłębiać się już bardziej w szczegóły drogi, która będzie dla nas najodpowiedniejsza.
Dlatego myślę o budowie modułowej warsztatów. Tak, aby każdy mógł wybrać sobie moduły, które mu pasują najbardziej.
Byłby wtedy jeden główny przewodni program oraz dodatkowe programy uzupełniające, zagłębiające się już szczegółowo w wybrane rozwiązania.
Ni, aspekty prawne są ważną rzeczą. To o co pytasz, z tego co się orientuję, zależy od uregulowań organizacji w której pracujesz. Sprawdź czy w umowie masz taki zakaz. Niezależnie od tego dobrym zwyczajem jest to uzgodnić z pracodawcą.
Zarabiając na wiedzy w internecie stajesz się niejako osobą publiczną. Więc wcześniej czy później i tak to gdzieś wypłynie, że w ten sposób zarabiasz.
Mario, jak dużą organizację chcesz zbudować? Ilu prospektów (kandydatów) musisz mieć najpierw na liście, aby osiągnąć ten cel? Wiem, że w MLM są takie statystyki. Zapytaj swojego sponsora.
Zofio, praktyka będzie właśnie klu warsztatów. Będzie jedna główna ścieżka postępowania: użyj tej strony, użyj tego programu, tu kliknij, tu przejdź, to wpisz. Do tego będzie poglądowy obraz sytuacji, w których są różne możliwości.
Zorganizuję czas aby z każdym przeanalizować jego sytuację i dopasować rozwiązania, które byłoby dla niego najlepsze. Wspólnie wybierzemy dla ciebie (dla każdego kto to teraz czyta) odpowiednie rozwiązania. W następnie dostaniesz już tylko wybrane moduły uzupełniające, potrzebne właśnie tobie.
W ten sposób nie będziesz tracić czasu na rzeczy, których jeszcze nie potrzebujesz. Skupisz się tylko na tym, co jest ci potrzebne, aby jak najszybciej dojść do sytuacji, kiedy zaczynasz zarabiać na swojej wiedzy w internecie.
Mhmm, widzę, że tworzy się coraz jaśniejszy obraz tego wszystkiego :) Co o tym myślicie?
Zgadzam się z NI, powiedz Mirku przede wszystkim czym się one od siebie różnią , i jakie to ma dla nas znaczenie.
Autorespondery różnią się możliwościami i ceną. Mają wręcz zupełnie inną politykę cenową. Porównanie Implebota i Fumpa znajdziecie na http://AutomatyzacjaBiznesu.pl. Lech szykuje nową wersję raportu, która będzie jeszcze zawierać porównanie z GetResponse. GetResponse jest podobny możliwościami do Fumpa. Jest bardziej najbardziej multimedialny ze wszystkich autoresponderów.
To który autoresponder powinnaś wybrać zależy kto jest twoją grupą docelową, jakiego rodzaju wiadomości będziesz przede wszystkim wysyłać, jakie masz umiejętności techniczne, jakie strategie sprzedaży zamierzasz stosować. Można też używać więcej niż jeden autoresponder. Ale to już jest opcja dla bardziej zaawansowanych.
Dzięki za info o raporcie porównującym autorespondery. Niby coś tam wiedziałam, ale teraz ta wiedza jest o wiele pełniejsza :)
Interesujące były tez przykłady mniej standardowego ich zastosowania np. do przypominania terminów realizacji zadań, które się nadzoruje itp. Sprytne :)