Zabierając się za produkcję instrukcji wideo, musisz przede wszystkim zdecydować co chcesz za jej pomocą osiągnąć. Co chcesz aby widz ZROBIŁ po jej obejrzeniu?

Jeśli chcesz sprzedawać za pomocą wideo, to właśnie CEL konkretnej instrukcji wideo jest najważniejszy.

Wideo kojarzy nam się też z przyjemnością. Multimedia są lubiane, bo są fajne. Choć prawdą jest, że nudnych wideo też jest cała masa. Dlatego o przyjemności z oglądania instrukcji wideo w biznesie też trzeba pamiętać.

Najważniejsza jest jednak akcja, jaką ma wykonać widz. Oto jakie cele po stronie widza może realizować wideo w sprzedaży internetowej:

  1. Wpisanie komentarza na blogu eksperckim lub forum.
  2. Zapisanie się na listę na autoresponderze.
  3. Wypełnienie ankiety potrzeb.
  4. Przejście z bloga lub innej strony na stronę z ofertami sprzedaży.
  5. Wyszukanie produktu w sklepie internetowym.
  6. Kliknięcie na przycisk wrzucenia do koszyka.
  7. Wyszukanie i dodanie do koszyka następnego produktu.
  8. Wypełnienie formularza zamówienia.
  9. Kliknięcie na przycisk zamówienia.
  10. Zrealizowanie zapłaty za złożone zamówienie.
  11. Właściwe użycie zakupionego produktu.
  12. Zamówienie kolejnych takich samych lub innych produktów.
  13. Podzielenie się opinią na temat zakupu.
  14. Polecenie zakupu znajomym.

Instrukcje wideo w sprzedaży internetowej ułatwiają podjęcie decyzji i dokonanie zakupu. Sprawiają również, że sprzedaż rośnie.

Wideo wzbudza bowiem większe zaufanie niż sam tekst. Instrukcje z głosem i obrazem są bliskie osobistemu prowadzeniu kogoś za rękę. Jeżeli przy produkcji każdego filmu będziesz mieć przed oczami wybrany cel, to jego odbiorcy będą przybliżać się częściej i szybciej do decyzji zakupu. Na wideo jesteś od razu w dużo bliższej relacji z odbiorcą, niż kiedy stosujesz tekst, czy nawet nagranie audio.

Na wideo w krótkim czasie możesz przekazać dużo więcej treści niż przy stosowaniu innych form przekazu. Umiejętnie zastosowane i wyprodukowane wideo niemal zawsze zwiększy sprzedaż. Wcześniej czy później. Choć poziom jego skuteczności może oczywiście zależeć od tego co sprzedajesz. Są branże w których przekaz wideo znacząco wpłynie na sprzedaż (np.  ośrodki wypoczynkowe, zajęcia ruchowe, hotele, usługi budowlane), a są takie gdzie będzie to nieco mniejszy wpływ lub będzie korzystne dopiero w dłuższej perspektywie czasowej (np. sprzedaż książek, usługi poligraficzne, sprzedaż sprzętu oświetleniowego).

W niektórych przypadkach potrzebne są realizacje wideo za pomocą kamery (pokazujące fizyczne produkty), ale w wielu przypadkach w zupełności wystarczą instrukcje, gdzie wideo z kamery jest co najwyżej dodatkiem, a często może być zupełnie zbędne. Właśnie instrukcje koncentrujące się na celu, a nie na warstwie filmowej, są sednem zwiększenia sprzedaży. W takich sytuacjach przestaje być istotne co sprzedajesz. Ważniejsze staje się wtedy jak sprzedajesz, jakie strategie sprzedaży chcesz wzmocnić za pomocą instrukcji wideo?

Instrukcje wideo w sprzedaży internetowej będą odgrywać w najbliższym czasie coraz większą rolę. Czas przygotować się dziś do tego i wdrożyć na swoich stronach filmy, które poprowadzą twoich klientów do większych i szybszych zakupów. Aby były one dla klientów tak łatwe jak na powyższym wideo.

Jak to zrobić? Tego właśnie między innymi dowiesz się na warsztacie „Sztuka Instrukcji Wideo”.

PS. A może są jeszcze jakieś inne cele, które pominąłem w powyższym zestawieniu?