Kiedy zwracasz sie do swoich potencjalnych klientów zawsze myśl o jednej osobie. To znacznie ułatwia pisanie ofert, wiadomości w autoresponderze, czy wpisów na blog. Nie tylko ułatwia, ale sprawia, ze to co piszesz staje sie dla czytelnika ciekawe. Czuję on sie tak, jakbyś napisał list do niego.

Kiedy potencjalny klient odbiera Twoje teksty w taki sposób, wówczas Twoj przekaz przemawia do niego znacznie lepiej. Oczywiście, aby tak sie stało, musisz pisać do określonej grupy docelowej.

Zwracaj sie do klienta na Ty. Nie bój sie tego. Zajrzyj do jakiegoś poradnika. Sprawdź w podrecznikach szkolnych Twojego dziecka. Wszędzie tam zazwyczaj jest napisane „zrob”, „napisz”, „oblicz”.

Wstawiajac wiadomosci do autorespondera stosuj zmienna podstawiajaca imie odbiorcy emaila. Zwroc uwage, ze jezeli prosisz w formularzu zapisania sie na liste o imie, to niejako subskrybent wpisując je daje Tobie przyzwolenie na posługiwanie sie nim.

W autoresponderze Implebot/Freebot do podstawiania imienia stosuje sie zmienna {IMIE}. Piszac mailingi zawsze wyobrażam sobie jakaś osobę i używam w myślach jakiegoś prawdziwego imienia w miejsce tej zmiennej. Na początku wpisywalem nawet to imię i dopiero później zamieniałem je na zmienna. Musisz tylko uważać w takich sytuacjach, aby go później gdzieś nie zapomnieć.

Pisz więc „Witaj Jacku” i później zamień na „Witaj {IMIE_W}” (imię w wolaczu). Z czasem przyzwyczaisz sie i wystarczy, ze w myślach to imię będziesz podstawiac. Taka personalizacja emaili ogromnie wpływa ma ich czytanie. Czytelnik nawet jeżeli wie, ze to jest wysłane z autorespondera, to podświadomie odbiera tresc wiadomości osobiście. A większość i tak sądzi, że piszesz do nich indywidualnie. I słusznie, bo tak właśnie musisz do tego podchodzic. Tylko wowczas bedzie to autentyczne. A używając autorespondera sprawiasz, ze pomagasz większej liczbie ludzi niż gdybyś pisał do każdego pojedyncze emaile.