W tradycyjnej sprzedaży masz nieustanny bezpośredni kontakt z klientem. Klienci wchodzą do sklepu i rozmawiają ze sprzedawcą. Dzwonią i pytają o szczegóły usługi. Przychodzą do biura, gabinetu czy kancelarii.
W Internecie wiele kontaktów ogranicza się do wizyty na Twojej internetowej stronie. Strona taka zastępuje Ciebie i Twoich pracowników w biurze i przy telefonie. Sprawdź czy Twój potencjalny klient wchodząc na Twoja stronę czuję się jakby z Tobą rozmawiał? Czy może Ciebie na niej bliżej poznać? Czy jest jakaś szansa, ze się tą drogą zaprzyjaźni?
Właśnie, zaprzyjaźniaj się z klientami przez Internet. Rób tak samo, jak robisz poza Internetem. Tyle, że tutaj są na to inne sposoby.
Nie mam tu na myśli podania na stronie adresu e-mail czy telefonu. To nie jest sprzedaż internetowa z prawdziwego zdarzenia. W Internecie sprzedajesz dopiero wtedy, kiedy pozwalasz, ze proces sprzedaży dzieje się sam. Kiedy Ty zbierasz głównie gotowe zamówienia.
Zacznij od tego, że pisz codziennie do swojego klienta. Na przykład za pomocą bloga. Jest to jeden z najlepszych sposobów na utrzymanie relacji z klientami. Jest to też fantastyczna metoda na przyciągnięcie wyszukiwarek, które będą odsyłać do Ciebie coraz więcej potencjalnych klientów.
Prowadź też biuletyn wysyłany na e-mail. Dziś marketing internetowy bez marketingu e-mailowego to nie marketing. Biuletyn jest prosta jego forma. Później zadbaj te o inne maile, dotyczące już konkretnych grup produktów.
To wszystko da sie zautomatyzować. Zarówno codzienne publikowanie na blogu, jak i wysyłanie wiadomości e-mail. To jest właśnie wielka siła internetowej sprzedaży. To jest ta tajemnica, dzięki której wielu udaje sie zdobyć fortuny z Internetu. I co ważne, również Ty możesz to zrobić. Jest to dostępne naprawdę dla każdego. Wystarczy tylko zacząć tego używać.
Jeśli ktoś prowadzi bloga i ma sporo komentarzy warto potem stworzyć FAQ.
Jest to niezwykle przydatne, bo oszczędzasz sobie i innym czas. Zauważyłem, że wiele pytań, a zarazem obiekcji jakie mają klienci, często się powtarza. A takie FAQ w przypadku idealnie spełnia swoją rolę.