marketing internetowy 2014Ostatnie dni, a właściwie tygodnie pochłonęły mnie niemal bez reszty na budowaniu stron internetowych godnych marketingu 2013 roku (a może nawet 2014). Lada dzień ogłoszę wyniki i podzielę się projektem, który od razu w oparciu o nie właśnie realizuję.

Praca nad stronami internetowymi, które sprzedają, to poszukiwanie elementów, których klienci dziś oczekują. Dziś sprzedaż internetowa już nikogo nie zaskakuje, nie dziwi i nie budzi już takich obaw, jak jeszcze nie dawno, Wszystko wokół nas przestawia się na internet, kontakt z urzędami, kontakt z firmami i osobami prywatnymi. Spędzamy tu coraz więcej czasu.

W dzisiejszej sprzedaży internetowej w Polsce coraz mniejsze znaczenie zaczyna odgrywać sprzedaż na Allegro. Coraz bardziej odważniej należy iść w kierunku posiadania własnego sklepu internetowego. Klienci tego oczekują i coraz chętniej kupują w sklepach.

Jednocześnie oczekują też skrupulatnej informacji na temat tego co masz do zaoferowania. Pamiętaj, że klient chce przede wszystkich rozwiązać swój problem lub sprawić sobie jakąś przyjemność. Często nie wie do końca co będzie dla niego najlepszym wyborem. Ma obawy, wątpliwości. Boi się podjąć ryzyka.

Szczególnie w internecie są duże obawy przed zakupem nietrafionych zakupów. Dziś produkt w internecie musi być bardzo wyraźnie pokazany. Im więcej zdjęć, tym lepiej. Im większe zdjęcia, tym większa pewność u klienta jak naprawdę produkt wygląda. Do tego jeszcze warto dodać film i pokazać produkt w akcji.

Nie zapomnij też o autoresponderze, który umożliwia utrzymywanie stałego kontaktu zarówno z tym, co przymierzają się do zakupów, jak i z tymi co właśnie kupili. Nie ma to bowiem jak stały powracający klient. A żeby taki był, musisz dbać o stały systematyczny z nim kontakt. Najlepiej zautomatyzowany, właśnie za pomocą autorespondera.

Dziś jednak to nie wystarczy. Jest ogromna liczba użytkowników internetu, którzy w zamian za korzystanie z e-maila, korzystają tylko z Facebooka. Musisz więc zaistnieć w serwisach społecznościowych. Teraz musisz połączyć swoje strony internetowe nie tylko z Facebookiem, ale również z rosnącym w siłę Google Plus, a może nawet z Twitterem. W 2014 roku to właśnie Google+ będzie w Polsce najszybciej rosnącym serwisem społecznościowym.

Oczywiście dzisiejsze strony internetowe powinny być nie tylko funkcjonalne, zautomatyzowane, potrafiące sprzedawać, ale również estetyczne. Jednym z najnowszych trendów ostatnich miesięcy są slajdery, czy przesuwające się lub w inny sposób przełączające się obrazki na głównej stronie. To jest fantastyczne miejsce do zwrócenia uwagi na kilka najważniejszych elementów twojej witryny.

Mam już pierwsze działające serwisy, na których śmiga sklep internetowy w połączeniu z blogiem, slajderami, autoresponderem, automatycznym publikowaniem w serwisach społecznościowych. A teraz do tego dokładamy jeszcze elementy marketing automation. Dzięki temu strony internetowe nie będą się zachowywać wobec każdego potencjalnego klienta w taki sam sposób. Będą dostosowywać się do tego jak długo jest na stronie, w co klika, gdzie co wpisuje, jak często wraca do twojej witryny i co przegląda. Do tego jeszcze połączone to będzie z marketingiem e-mailowym.

Wkrótce zaprezentuję jak to wszystko działa w praktyce.

Zobacz też:

Co powinny łączyć w sobie strony internetowe w 2013 roku?
Moja propozycja aby połączyć strony internetowe z blogiem wywołała długą dyskusję. Postanowiłem więc zestawić również inne elementy, jakie moim zdaniem mogłyby dziś zawierać strony internetowe, które mają pomagać w sprzedaży.

Google+: Zobacz ten post na Google+