Podczas pobytu na pierwszych Targach Mobilnych w Warszawie zobaczyłem przyszłość. Ujrzałem rozkwitającą nową dziedzinę e-commerce, która właśnie staje się pomału oddzielną gałęzią e-sprzedaży. Prowadząc sprzedaż internetową nie możesz jej bagatelizować. W przeciągu kilku lat większość klientów będziesz pozyskiwać właśnie ze smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych. Moim zdaniem w dalszej przyszłości większość urządzeń elektronicznych będzie urządzeniami mobilnymi. Zobacz już dziś co warto wykorzystać do sprzedaży internetowej.

QR kod

Wydaje się, że to już ma swoją historię i średnio się sprawdziło. Sam tak też sądziłem. Nic bardziej mylnego. Nastają dobre czasy dla QR kodów.

Jeśli zamierzasz wykorzystywać QR kody to pamiętaj do czego powinien prowadzić QR code, aby chciał być on pobierany przez użytkowników. Oto kilka pomysłów:

  • Atrakcyjna aplikacja na urządzenie mobilne
  • Strona internetowa z rejestracją na konkurs
  • Strona internetowa

Aplikacja na urządzenie mobilne

To jest sposób, aby regularnie docierać do klientów urządzeń mobilnych. Ma tę przewagę nad sklepem internetym, że klient nie musi pamiętać adresu. To co robi, to:

  1. Skanuje QR kod.
  2. Ściąga aplikację.
  3. Instaluje
  4. Uruchamia

Od tego momentu aplikacja jest dostępna zawsze na pulpicie urządzenia. Jest dobrze zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Może być do niej stały dostęp, nawet bez internetu. Z marketingowego punktu widzenia jej dodatkową zaletą jest to, że możesz stosować powiadomienia typu push, czyli wyświetlanie powiadomień w urządzeniu mobilnym. Tego typu powiadomienia są powiadomieniami, których użytkownicy zazwyczaj czytają.

Nastawienie na dotykanie

Dotykanie to naturalny sposób w jaki komunikujemy się z otoczeniem już od chwili narodzin. Dlatego dotykanie to też najprostszy sposób na korzystanie z urządzeń elektronicznych. Możemy to robić na różne sposoby: mizianie, słajpowanie, skrolowanie, tapowanie… :)

Reklama w m-magazynach

Coraz więcej miesięczników i innych periodyków pojawia się w wersji elektronicznej na urządzenia mobilne. W przyszłości przeglądanie magazynu na tablecie, to będzie podstawowy sposób na jego „czytanie”. To bowiem nie jest tylko sam tekst i obrazki, ale pełne multimedia i interakcja z czytelnikiem.

Dla sprzedawcy internetowego to jest nie lada gratka reklamować się w magazynie, który można za jednym kliknięciem przyprowadzić klienta do sklepu internetowego. Reklama jest interaktywna . Nie tylko prowadzi z m-magazynu do m-sklepu, ale również ta reklama żyje. Wyświetla animacje, wideo i dźwięk.

Aplikacje zamiast katalogów

Jeśli twoja firma drukuje katalogi dla swoich klientów, to nadchodzi czas, że należy je zacząć przenosić na tablety. E-katalogi są tańsze w produkcji i są efektywniejsze.

Za jakiś czas na przykład w sklepie z meblami nie będą wręczać katalogu. W zamian tego pobierzesz sobie za pomocą kodu QR e-katalog na swojego tableta. Ten katalog będzie zawsze aktualny. Będzie też interaktywny i będzie można za jego pomocą dokonywać od razu kalkulacji i zamówień.

Aplikacje przyciągające do sklepu

Jednym ze sposobów na marketing wśród użytkowników urządzeń mobilnych jest stworzenie atrakcyjnej aplikacji. Może to być gra, czy program użytkowy. Aplikacja może pomóc w budowaniu świadomości marki. Może też zawierać linki do twojego internetowego sklepu.

M-sklep

Aby dokonywać zakupy przez internet za pomocą urządzeń mobilnych musisz dopasować się do sposobu korzystania z tych urządzeń przez ich użytkowników. Pamiętaj, że smartfony mają małe ekrany. Tablet też nie ma go zbyt dużego. Użytkownicy przeglądają strony zarówno w orientacji poziomej, jak i pionowej. Posługują się palcami. Zazwyczaj nie mają klawiatury.

Generalnie są 3 sposoby na m-sklep:

  1. Responsywny wygląd
  2. Strona mobilna
  3. Aplikacja

Każdy z tych sposobów ma swoje zalety i wady. Dla małej firmy najczęściej najlepszym sposobem jest pierwszy z nich, czyli responsywny motyw twojej internetowej strony. Taki motyw samodzielnie dopasowuje się do ekranu, na którym wyświetlana jest strona. Sklep internetowy też wówczas działa w sposób przyjazny dla użytkownika.

Rozszerzona rzeczywistość

To jest rzeczy, która zrobiła na mnie największe wrażenie. Rozpoczęła się bowiem era scalania ze sobą świata rzeczywistego ze światem wirtualnym. Do tego co widzimy na własne oczy, w czasie rzeczywistym dokładany jest sztucznie wygenerowany nowy obraz. Zmienia to diametralnie nasze postrzeganie. Od teraz świat już będzie całkowicie inny.

Więcej dowiesz się na nagraniu wideo.

Zapraszam na kolejne spotkania na żywo w internecie. Od początku roku w każdy poniedziałek w godz. 11-12 prezentuję nowe sposoby na pozyskiwanie klientów z internetu, nie tylko z urządzeń mobilnych.

Zarejestruj się na następne szkolenie na żywo!