Co jakiś czas pytacie co opłaca się sprzedawać w internecie, czy na Allegro. Zazwyczaj odpowiadam, że zacznij od tego co ciebie pasjonuje. Bo to, że coś się dobrze u kogoś sprzedaje, nie znaczy, że tobie będzie to też się dobrze sprzedawać.

Wczoraj dostałem bardziej precyzyjne pytanie, o to jak ocenić czy opłaca się sprzedawać to, czy się pasjonujemy. Pytanie było na temat rzeźby w drewnie. Nagrałem więc dziś na ten temat wideo. 

Dodam jeszcze, że czasem może faktycznie się okazać, że to co masz na sprzedaż ludzie w internecie nie szukają. Nie odpowiem jednoznacznie czy rzeźb w drewnie nie da się sprzedawać w internecie. Ja bym raczej sugerował pójść w kierunku takim, jak to się dzieje poza internetem.

Na przykład byłem świadkiem jak do jednego z hoteli w górach zapraszany jest systematycznie co tydzień rzeźbiarz, który specjalizuje się w rzeźbieniu koników z drewna. Na spotkanie przychodzą dzieci, aby pomalować takiego konika. Rzeźbiarz wystawia do sprzedaży wyrzeźbione i niepomalowane koniki. W czasie kiedy dzieci malują (a czasami i dorośli), rzeźbiarz rzeźbi kolejnego konika. Jednocześnie hotel wystawia w gablocie do sprzedaży gotowe pomalowane przez rzeźbiarza koniki.

Bardzo łatwo taki model przenieść teraz do internetu. Należy stworzyć witrynę internetową prezentującą koniki. Zarówno niepomalowane jak i pomalowane. Trzeba zrobić wideo jak wygląda taka praca rzeźbiarza. Teraz wystarczy promować się na Allegro, w serwisach ogłoszeniowych, pozycjonować w Google, a może nawet w AdWords. Tyle, że nie jako rzeźba w drewnie, ale jako np. drewniane koniki do zabawy. Widzisz różnicę?

Czasami trzeba wyjść poza myślenie o tym czym się zajmujesz i pomyśleć dlaczego tak naprawdę poza internetem klienci przychodzą do ciebie i twojej firmy. Jeśli chcesz aby Ci  w tym pomóc opisz swój biznes na stronie www.aswrekawie.pl

Dodam jeszcze, że ten model współpracy z hotelem też można przenieść do internetu. Można podobną współpracę nawiązać ze stronami hoteli w internecie. Tyle, że zamiast z jednym hotelem, można to bez żadnych dodatkowych kosztów powielić na wiele hoteli na raz. A może również na inne witryny, na przykład przedszkola? Choćby w zamian za koniki dla przedszkola. Oj, można tak to jeszcze ciągnąć i ciągnąć. Możliwości są nieograniczone.