DymkiJedną z największych zalet sprzedaży internetowej jest możliwość kontaktowania się z dowolną liczba ludzi po niemal zerowym koszcie. Nigdy wcześnie powiadomienie tysięcy osób nie było tak samo proste jak powiadamianie jednej osoby.

To jest cecha Internetu, której niestety bardzo niewiele osób tak naprawdę wykorzystuje. Kiedy zaczniesz to naprawdę wykorzystywać, będzie to chyba największa trampolina wzrostu Twojej sprzedaży. Przyjrzyjmy się w jaki sposób to wykorzystać.

Ktoś pisze do Ciebie emaila i teraz odpowiadasz na niego za pomocą zwykłego programu pocztowego. Dlaczego pojawił sie ten email? Bo ktoś chce dowiedzieć sie czegoś więcej, niż to co znalazł na Twojej internetowej stronie. Na początku im więcej takich wiadomości otrzymujesz, tym bardziej sie cieszysz.

Jednak zwróć uwagę na czas jaki temu poświęcasz. Przecież zamiast odpowiadać na emaile z których nie wiadomo czy coś wyniknie, lepiej byłoby raz napisać odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytanie i opublikować je w Internecie. Niech od tego momentu Twój serwer odpowiada na to pytanie. Kiedy ktoś trafi na Twoją stronę, niech na wiele pytań znajdzie odpowiedź.

Choć jeżeli już tak się stanie i zobaczy jaką masz wiedzę, to pewno i tak będzie chciał zapytać więcej :) Jednak wtedy, będzie już miał do Ciebie większe zaufanie. Będzie wiedzieć, że jesteś ekspertem. Musisz więc jakoś zautomatyzować następne odpowiedzi na pytania. W tym miejscu przydaje się zwykła autoodpowiedź, która na przykład może odsyłać na blog. Odpowiadanie bowiem na pytania wpisane w komenatrzach na blogu sprawia, że również inne osoby mogą poznać odpowiedzi.

Ważne aby taką odpowiedź na stronie internetowej pisać w takiej formie jakbyś pisał zwykłego emaila. Ponieważ jednak nie znasz imienia ani nazwiska osoby, która to będzie czytać, możesz spokojnie zwracać się bezpośrednio do czytelnika na Ty. Zauważ: piszesz do jednej osoby, czytają to tysiące, a każdy to odbiera jakby to było tylko do niego.

Tak samo z wysyłaniem wiadomości z powiadomieniami. Być może już stosujesz wysyłanie emaili do wielu odbiorców. Być może używasz nawet autorespondera z personalizacją. To jednak nie wystarczy, aby wiadomość była odbierana osobiście. Musisz redagować treść, jak w… osobistej korespondencji.

Pewno chcesz powiedzieć, ze przecież to jest oczywiste i tak zawsze robisz. Sprawdź jednak, czy aby na pewno. Na przykład czy zwracasz uwagę, ze odbiorcami są nie tylko mężczyźni ale również kobiety? W języku polskim w czasie przeszłym masz przecież różne formy czasownikowe dla każdej płci.

Koniecznie wykorzystuj możliwość komunikowania się z tysiącami osób jak z jedną. To właśnie daje małym firmom możliwość działania w Internecie na skalę wielkich firm. Być może to trochę potrwa zanim będziesz mieć tysiące odbiorców. Zacznij od tych klientów, którzy już są na liście adresów w Twoim programie pocztowym. Następnie zbieraj adresy na swoich stronach internetowych za pomocą Wyciskacza. I regularnie pisz do tych osób w taki sposób, jakbyś pisał do każdego indywidualnie, email po emailu.

Kiedy w swojej działalności dojdziesz do momentu, ze zaczniesz działać na skalę masową, nadal myśl o kliencie jak o jednostce. W sprzedaży internetowej jest to niezwykle proste. Możesz bowiem personalizować każdego napisanego emaila, czyli podstawiać automatycznie zmieniające się niektóre treści. Zaczynając od imienia, poprzez datę zależną od dnia wysłania korespondencji, a kończąc na całych rozbudowanych dedykowanych fragmentach, do każdego odbiorcy z osobna. Wykorzystanie tej możliwości sprawi ogromną różnice w proporcji kupujących do odwiedzających Twoje internetowe strony.