W internecie możesz sprzedawać zarówno globalnie (w Polsce i za granicę), jak i lokalnie, na przykład kiedy prowadzisz biznes w małej miejscowości, z którego korzystają głównie jego mieszkańcy. Dziś jest powszechne jest, że wszelkiej informacji szukamy w internecie. Niezależnie więc jakiego rodzaju biznes prowadzisz, potencjalni klienci będą cię szukać właśnie tam. To oznacza, że musisz być widoczny w sieci ze swoim biznesem. Przedstawiam kilka sposobów jak możesz to osiągnąć.

 

1. Stwórz witrynę internetową o swoim biznesie kierowaną wyraźnie do lokalnej społeczności.

Zacznij już od samej nazwy domeny. Niech zawiera nazwę miejscowości, w której działasz. Jeśli nie użyjesz jej w domenie, to umieść ją choćby na jednym z głównych miejsc swojej witryny. Jeśli działasz w bardzo małej miejscowości, możesz też użyć nazwy gminy czy powiatu. Do wyboru.

2. Pozycjonuj swoje strony internetowe

Możesz to zlecić firmie zewnętrznej lub zająć się tym samemu. Na pewno warto specjalistów zapytać o o sprawy techniczne dotyczące stron internetowych, mające wpływ na pozycjonowanie. Zachęcam jednak do zainteresowania się możliwymi czynnościami, jakie możesz wykonać we własnym zakresie, jeśli chodzi o pozycjonowanie przez publikowanie. W skrócie – udzielaj się na swoich stronach, twórz nowe, niech twoja witryna stanie się twoim kanałem komunikacji z klientami.

3. Stwórz stronę swojego lokalnego biznesu na Google+

Google daje dziś lokalnym firmom wspaniałe narzędzie wspomagające dostarczanie wiarygodnych informacji o lokalnych firmach. Taka strona pojawia się w wynikach wyszukiwania, zawiera mapkę dojazdu do ciebie oraz umożliwia dodawanie opinii o twojej firmie. Wykorzystaj to, zachęcając swoich dotychczasowych klientów do wpisania pierwszych opinii.

4. Reklamuj swoją stronę na plakatach, przez ulotki i tradycyjne media.

Kiedy swego czasu otwierałem lokalną działalność w miejscowości mającej ok. 20 tysięcy mieszkańców, najlepszym sposobem dotarcia z informacją była reklama w lokalnym tygodniku oraz plakaty na mieście. Wykorzystaj w tym wypadku adres swojej witryny, umieszczając ją w reklamach.

5. Bądź w stałym kontakcie z potencjalnymi klientami i tymi, którzy już kupili

Regularnie kontaktuj się z osobami, które do ciebie trafiają, czy to poprzez strony, czy też telefonicznie, czy osobiście. Używaj do tego wygodnych mediów internetowych, takich jak autoresponder oraz serwisów społecznościowych Facebooka i Google+. Dziś musisz w internecie używać różnych kanałów komunikacji. Sam e-mail nie wystarczy.

6. Poszukaj innych przedsiębiorców w swojej miejscowości, którzy kierują swoją ofertę do podobnej do twojej grupy docelowej.

Nawiąż współpracę z innymi firmami działającymi na twoim rynku. Polecajcie się nawzajem. Warto wykorzystać do tego strony internetowe, gdzie możesz na przykład umieścić kupon rabatowy jako prezent z tytułu polecenia. W firmie, z którą współpracujesz potencjalny klient otrzymuje tylko wizytówkę z adresem internetowym. Aby otrzymać rabat musi wejść na stronę i zarejestrować się. Ty dzięki temu pozyskujesz do niego kontakt i będzie ci łatwiej taką osobę doprowadzić do pierwszego i później kolejnych zakupów.

7. Promuj się w lokalnych portalach.

Wykorzystaj ruch na stronach, które odwiedzają w większości osoby z twojej miejscowości. To może być lokalny portal, ale równie dobrze może to być regionalne forum, czy strona na Facebooku.

To tylko kilka sposobów na pozyskiwanie nowych klientów, gdy prowadzisz lokalny biznes w małej miejscowości. Internet może być tym bezpośrednim medium pozyskiwania klienta, ale często jest wykorzystywany wtórnie. Internet daje ci bowiem możliwość automatyzacji pozyskiwania klientów oraz taniego i szybkiego dostarczania im ogromnej ilości informacji, które zachęcają ich do kupowania właśnie u ciebie.

Nie wiesz co wybrać?

Pomagamy indywidualnie każdemu klientowi, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby i preferencje. Po wypełnieniu formularza zaproponujemy rozwiązania dobrane według podanych przez Ciebie kryteriów.

Opisz swoje potrzeby, a otrzymasz odpowiedź najlepiej dopasowanych dla siebie rozwiązań.

W czym potrzebujesz pomocy?

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]