Jak rozwinąć marketing internetowy?Zacznijmy od tego, czemu służy marketing internetowy? Potrzebujesz go do tego, aby

  • pozyskiwać kontakty,
  • informować o swojej ofercie,
  • sprzedawać.

Wszystko to robisz przez internet. Dlaczego właśnie tak? Bo ludzie szukają tu informacji. Więc chcesz do nich z tą informacją dotrzeć.

Jak więc dotrzeć z informacją w internecie?

Masz do dyspozycji różne miejsca i środki, za pomocą których możesz kontaktować się z potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz szybko zacząć, to wybierz metodę, która daje szybki dostęp do przyszłych klientów. Jeśli chcesz szybko rozwinąć marketing internetowy szukaj takiego miejsca w internecie, gdzie oni już są, gdzie zaglądają i gdzie możesz szybko ich powiadomić o tym, co masz im do zaoferowania.

Dlatego właśnie często warto zaczynać od Allegro. Ludzie szukają tu produktów. I jest ich bardzo dużo. Allegro w Polsce to synonim miejsca, gdzie można szybko dowiedzieć się co i za ile można w internecie kupić. Podobnie jest też z porównywarkami cen. Przy czym aby zacząć sprzedawać na Allegro, nie potrzebujesz nic więcej. Aby zaistnieć w wyszukiwarkach, musisz mieć sklep internetowy. Jedna i druga metoda jednak kosztuje dość sporą prowizję od wystawienia oferty oraz od sprzedaży.

Najtańszym sposobem pozyskania klienta jest pozycjonowanie naturalne swojej witryny. Możesz pozycjonować sklep internetowy, ale ja polecam posiadanie w sumie oprócz sklepu również strony, które mogą się okazać łatwiejsze do wypozycjonowania niż sam sklep. W internecie szukamy informacji – to jest najważniejsze. Jeśli sklep internetowy może tę potrzebę zaspokoić, to być może wystarczy ci sklep. Jeśli jednak w sklepie masz ogromną ilość produktów, to często lepiej dodatkowo prowadzić również witrynę informacyjną, np. bloga eksperckiego. Wówczas na nim skupiasz się na poradach odnośnie tego co sprzedajesz i przy okazji wstawiasz odnośniki do konkretnych stron w sklepie internetowym.

Jeśli chcesz sprzedawać za pomocą własnej strony, to najszybszym sposobem na pozyskanie klienta jest skorzystanie z reklam. Najbardziej polecam reklamy w Google AdWords oraz na Facebook Ads. W obu miejscach możesz liczyć na dużą oglądalność. Musisz tylko umiejętnie zaplanować kampanię reklamową na każdy etapie. Płacić tutaj  za kliknięcia i przekierowania na twoje stront. Więc ogromnie ważne aby mieć dobrze dopracowaną konwersję z wejść na strony na sprzedaż. Bez tego, można bardzo łatwo zamiast sprzedawać, tylko stracić.

Możesz stosować też marketing społecznościowy. W większości przypadków wymaga jednak czasu i sporo pracy, zanim będą z niego efekty. Warto go realizować równolegle z pozostałymi metodami marketingowymi, opisanymi powyżej.

Aby rozwinąć marketing internetowy musisz też mieć odpowiednie do niego narzędzia. Same zwykłe strony internetowe nie wystarczą. Potrzebne są systemy internetowe, które będą  pozyskiwać kontakt do potencjalnego klienta oraz będą dostosowywać się do jego potrzeb. W tym celu wykorzystaj dynamicznie generowane treści, marketing e-mailowy oraz automatyzację marketingu (marketing automation).

Dzięki temu będziesz mieć lepszą konwersję na sprzedaż. Im więcej sposobów na marketing wykorzystujesz, tym większa szansa, że znajdziesz metody, które nie tylko są najskuteczniejsze w twojej sytuacji, ale które również się nawzajem uzupełniają. W ten sposób każda z nich jest o wiele skuteczniejsza niż stosowana samodzielnie.

Tak więc rozwijając marketing internetowy poprzez strony internetowe, sklep internetowy, sprzedaż na Allegro, marketing e-mailowy, marketing automation itd. uzyskujesz większe pole rażenia. Szukaj takich metod, które będą dla ciebie najlepsze. Szukaj też takich, których twoja konkurencja jeszcze nie używa. Pamiętaj, że marketing internetowy bardzo szybko się zmienia. Stale więc musisz mieć rękę na pulsie i dostosowywać się do zmieniających się sytuacji. Choćby na przykład marketing na Google Plus, który z miesiąca na miesiąc staje się coraz korzystniejszy. Jeszcze może nie dla wszystkich branż, ale będzie to się na pewno rozwijać.

Nie wiesz co wybrać?

Pomagamy indywidualnie każdemu klientowi, biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby i preferencje. Po wypełnieniu formularza zaproponujemy rozwiązania dobrane według podanych przez Ciebie kryteriów.

Opisz swoje potrzeby, a otrzymasz odpowiedź najlepiej dopasowanych dla siebie rozwiązań.

W czym potrzebujesz pomocy?

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]