Chcesz pozyskać klientów przez internet, ale nie masz strony internetowej.

Próbujesz zamieszczać bezpłatną reklamę. Prowadzisz stronę na Facebooku. Ale to wszystko za mało.

Co zrobić abyś wreszcie odniósł korzyści z internetu?

Bardzo dobrze, że stosujesz bezpłatną reklamę. To jest dobry punkt wyjścia.

Jednak pierwszym krokiem powinno być założenie i prowadzenie bloga – bloga eksperckiego. Sama strona na Facebooku to trochę za mało.

Strona na Facebooku ma sens, kiedy ją łączysz jeszcze ze swoją własną stroną internetową. Dlatego blog ekspercki tak jest tak dobrym rozwiązaniem. Bo jest najprostszą formą prowadzenia strony internetowej, której oglądalność może stale rosnąć nawet bez pozycjonowania.

Facebook jest dobrym miejscem do szybkiej interakcji z potencjalnymi klientami. W tej chwili są tendencje do tego, żeby łączyć Facebooka z blogiem. Można nawet zrobić tak, żeby komentarze z Facebooka pojawiały się na blogu, czy też odwrotnie. Choć moim zdaniem nie u każdego ma to sens. Ja osobiście wolę mieć większą kontrolę nad komentarzami i dlatego tego rozwiązania nie wdrażam u siebie.

Interakcja Facebooka z innym stronami w najbliższym czasie będzie coraz większa. Ale koniecznie nie ograniczaj się do Facebooka.

Działając na Facebooku ponosisz też wielkie ryzyko przyciągania konkurencji do twoich klientów. Na twojej stronie może reklamować się konkurencja. Bez pytania ciebie o zgodę!

To jest zresztą dobra strategia reklamowa dla twojej firmy. Więcej o tym mówię na warsztacie Magia Facebooka. Z bardzo dobrym skutkiem można w ten sposób przeciągać klientów innej firmy do siebie. Konkurencja może nawet nie mieć absolutnie pojęcia, że coś takiego robisz!

Na blogu i na Facebooku przede wszystkim powinieneś budować listę. Jutro napiszę więcej o tym.