Grupy

Jeden z czytelników zapytał mnie czy wiem może jak znaleźć jakąś niszę rynkową? To jest bardzo dobre pytanie. Od tego w dużej mierze zależy później Twój sukces w sprzedaży internetowej.

Przede wszystkim powinieneś wybrać jak najmniejszą grupę docelową. Właśnie tutaj, w Internecie, możesz sobie pozwolić na bardzo wąskie nisze. Nie ma tu bowiem problemu z odległością Twojego klienta od Ciebie. Wybrana nisza może być w realu bardzo rozproszona. W Internecie możesz ich skupić w dowolnym miejscu.

Wybierz jednak taką niszę, do której będziesz mógł łatwo dotrzeć. Którą będziesz mógł prosto do siebie przyciągnąć. Na przykład wpisz nazwę określającą Twoją grupę w Google i sprawdź, czy są jakieś fora, w których takie grupy są. Zajrzyj też do serwisów społecznościowych (na przykład na Golden Line).

Najlepiej zacząć od niszy, z którą się identyfikujesz. Wtedy nie tylko łatwiej Ci będzie się z nią skontaktować, ale również będzie Ci łatwiej z tą grupą się komunikować. Będziesz lepiej rozumiał ich potrzeby. Szybciej przyjdzie Ci stworzenie dla nich produktów i oferty.

Pomyśl o środowiskach w których już się obracasz. Jeżeli uprawiasz jakiś sport lub masz jakieś hobby, to środowisko związane z Twoimi zainteresowaniami może być dobrą niszą. Ale możesz też wybrać tylko fragment tej grupy. Na przykład ja chodzę do klubu tańca. Kiedyś zajmowałem się tworzeniem stron internetowych. Wymyśliłem sobie, że będę zakładał strony szkołom tańca i tancerzom. Przez jakiś czas jeździłem po turniejach tańca i promowałem swoją usługę w tej wąskiej grupie. Miałem dwie nisze: szkoły tańca i pary taneczne. A świadczyłem usługi tworzenia stron internetowych.

Masa ludzi stale zastanawia się nad tym jaką grupę docelową wybrać. Bardzo ważne abyś za dużo czasu nie spędzał nad tym. Dlatego wyznacz sobie TERAZ termin kiedy podejmiesz ostateczną decyzje. Pamiętaj, lepsza zła decyzja niż żadna.

W przyszłości będziesz mieć wiele nisz. Teraz jeszcze ich nie dostrzegasz. Kiedy wybierzesz cokolwiek i podejmiesz decyzję oraz zaczniesz działania w kierunku świadczenia sprzedaży do tej niszy, to wówczas dopiero zaczniesz dostrzegać następne nisze. Z czasem nabierasz wprawy.

Jeśli chcesz oszczędzić już teraz czas i szybko podjąć decyzję co do swojej niszy, to możesz skorzystać z błyskawicznego kursu: „Grupa docelowa do sprzedaży w Internecie„. Możesz też najpierw obejrzeć gratisowe szkolenie: „Jak zwiększyć skuteczność marketingu„.

Wybierz jak najmniejszą niszę. Kieruj się wskazówkami, które zobaczysz na filmie. Pamiętaj jednak, aby w końcu coś wybrać. Lepiej się pomylić i wybrać za dużą grupę. Zawsze możesz ją później zawężać.

Wybór grupy docelowej to tylko pewien punkt startu. Później i tak musisz podążać za tą podgrupą, która najbardziej będzie Ci odpowiadać.

Jeżeli się pomylisz i źle wybierzesz to i tak zdobędziesz jakieś doświadczenie. Ja też już wiele razy się myliłem. I zapewniam Cię, Ty też nie raz będziesz się mylił. Ale z czasem coraz rzadziej.