Pisałem wczoraj o integracji sklepu z płatnościami w banku. Jest jeszcze inne rozwiązanie ułatwiające obsługę płatności. Tym rozwiązaniem jest skorzystanie z jakiegoś systemu płatności on-line.

Takie systemy płatności, umożliwiają zapłaty kartą płatniczą lub przelewem z różnych banków. Dane o transakcji wędrują automatycznie do systemu płatności i gdzie później łatwo jest sprawdzić, do którego zamówienia jest dana wpłata.

Na przykład Platnosci.pl oferują możliwość wyświetlania za pomocą specjalnego linku statusu zapłaty do każdej transakcji. Ten link nazywa się Adresem Raportów. Na ten adres są przekazywane przez system Płatności.pl informacje o każdej zmianie statusu transakcji. Wyświetlanie w sklepie takiego linku pozwala nam przy każdym zakupie na podglądanie, czy zapłata została rozliczona. Więcej informacji znajdziesz na stronie:
http://www.platnosci.pl/?module=PageHTML&func=view&pageid=integracja.

Stosuję w praktyce takie rozwiązanie. Przy obsłudze zamówienia w sklepie wyświetla się informacja, czy zapłata z Platnosci.pl została potwierdzona, czy nie. Administrator sklepu zaznacza wówczas polecenie odnotowania zapłaty, o czym klient jest w tym momencie automatycznie informowany pocztą elektroniczną.

Podsumowanie z systemu Platnosci.pl w sklepie internetowym

Niestety zdarzyło mi się, że ten link nie zawsze działał. Dlatego na wszelki wypadek co jakiś czas sprawdzam statusy transakcji również bezpośrednio w panelu serwisu transakcyjnego Platnosci.pl. Być może jednak problem był chwilowy i mógł też wynikać z jakiś błędów programistycznych w sklepie.