Jedna z Czytelniczek zadała mi pytanie:

Jak zintegrować płatność elektroniczną ze sklepem internetowym, tak, by sklep “wiedział” o dokonanym przelewie na konto bankowe.

Pieniądze pod myszkąPierwszy sposób to automatyczne śledzenie wyciągów z Twojego konta. Aby zintegrować otrzymany przelew ze sklepem internetowym konieczne jest odpowiednie oprogramowanie sklepu z systemem dostępu do Twojego banku. Bank musiałby udostępnić takie rozwiązanie. Z kolei programista sklepu musiałby zaprogramować odpowiednie połączenie, które regularnie sprawdza otrzymane przelewy.

W praktyce jednak takiego rozwiązania nie widziałem. Tym bardziej, że problemem są tu dodatkowo nieprecyzyjne dane w tytule przelewu jakie wpisują wpłacający. Zdarza się również, że wpłacający dokonują przelewu nie ze swojego konta bankowego.

Dlatego robi to się z “drugiej strony”.

Przeprowadza się integrację z poszczególnymi bankami, których wpłacają Twoi klienci. Najczęściej (ale nie tylko) takie rozwiązania spotyka się w połączeniu z płatnościami dokonywanymi przez internet zaraz po zakupie.

W Polsce najłatwiejsza jest chyba integracja z mBankiem. Usługa ta nazywa się mTransfer. Integracje z innymi bankami można załatwić poprzez eCard. Oferują oni specjalną usługę ePrzelewy.