Jedna z Czytelniczek zadała mi pytanie:
Jak zintegrować płatność elektroniczną ze sklepem internetowym, tak, by sklep „wiedział” o dokonanym przelewie na konto bankowe.
Pierwszy sposób to automatyczne śledzenie wyciągów z Twojego konta. Aby zintegrować otrzymany przelew ze sklepem internetowym konieczne jest odpowiednie oprogramowanie sklepu z systemem dostępu do Twojego banku. Bank musiałby udostępnić takie rozwiązanie. Z kolei programista sklepu musiałby zaprogramować odpowiednie połączenie, które regularnie sprawdza otrzymane przelewy.
W praktyce jednak takiego rozwiązania nie widziałem. Tym bardziej, że problemem są tu dodatkowo nieprecyzyjne dane w tytule przelewu jakie wpisują wpłacający. Zdarza się również, że wpłacający dokonują przelewu nie ze swojego konta bankowego.
Dlatego robi to się z „drugiej strony”.
Przeprowadza się integrację z poszczególnymi bankami, których wpłacają Twoi klienci. Najczęściej (ale nie tylko) takie rozwiązania spotyka się w połączeniu z płatnościami dokonywanymi przez internet zaraz po zakupie.
W Polsce najłatwiejsza jest chyba integracja z mBankiem. Usługa ta nazywa się mTransfer. Integracje z innymi bankami można załatwić poprzez eCard. Oferują oni specjalną usługę ePrzelewy.
Ja korzystam z Home Pay i jestem zadowolony. Transakcje bez opóźnień i łatwy interface. Jedyne co mnie denerwuje to fakt, że przy niektórych bankach formularze nie wypełniają się automatycznie, a przenoszenie danych jest czasem wkurzające :)