Nie tylko e-mailJeżeli nie chcesz stracić okazji, że coraz więcej obrotów będzie odbywać się drogą internetową, to musisz do sprzedaży internetowej podejść w inny sposób niż robi to większość firm. Zacznij lepiej wykorzystywać internetowe odpowiedniki działań sprzedawców tradycyjnych!

Dziś nie wystarczy strona internetowa i e-mail. Na przykład za pomocą autoresponderów zautomatyzuj odpowiedzi i doradztwo dla potencjalnych i aktualnych klientów. Załóż biznesowy blog, aby pokazać jakimi Ty i Twoi pracownicy jesteście ekspertami. Wydawaj regularnie biuletyn, aby być stale w kontakcie z klientem.

Niech twoje strony internetowe będą dla czytelników tak przyjazne, jak rozmowa z najlepszym doradcą. Stosuj różne techniki multimedialne. Zacznij korzystać z e-wideo, aby ożywić przekaz internetowy.

Równolegle przeanalizuj cały proces sprzedaży. Stwórz taki serwis internetowy, który spełnia oczekiwania twoich potencjalnych klientów. W tym celu korzystaj z automatycznych ankiet. Kieruj je regularnie do potencjalnych i aktualnych klientów. Wzbudzaj zaufanie. Proś dotychczasowych klientów o rekomendacje. Opracuj różnorodny sposób ich prezentowania. Automatyzuj sprzedaż tak, aby klient miał wrażenie, że jest obsługiwany błyskawicznie.

To tylko niektóre zasady skutecznej sprzedaży internetowej. Tylko w ten sposób masz dziś szansę wskoczyć na ten coraz szybciej rozwijający się kanał sprzedaży.