MonetyPlanując sprzedaż w Internecie zrób najpierw badanie rynku. Zapytaj swoich potencjalnych klientów czy potrzebują tego, co zamierzasz produkować. Zapytaj czy potrzebują usługi jaką zamierzasz świadczyć. W pewnym momencie zapytaj też o cenę.

Zapytaj o preferencje cenowe, czyli ile Twoi potencjalni klienci są w stanie zainwestować. Jeżeli powiedzą Ci, że chcieliby skorzystać z Twoich produktów czy usług, to dowiedz się za ile byliby gotowi to kupić.

W ten sposób nie tylko ocenisz czy jest zapotrzebowanie na usługę lub produkt, który chcesz oferować. Dowiesz się też czy cena, na jaką Ty wyceniasz usługę czy produkt, jest adekwatna do możliwości rynku. Może się bowiem okazać, że ludzie potrzebują tego co chcesz sprzedawać, ale cena za jaką Tobie opłaca się to dostarczać jest dla klientów nieopłacalna.

Dzięki badaniu rynku będziesz mógł lepiej dopasować swój produkt do oczekiwań swoich klientów. Chodzi o to, aby czasem nie przesadzać z zakresem usługi, czy nawet z jakością produktu. Niekiedy trzeba dopasować to co chcesz oferować do ceny, za którą Tobie będzie się opłacać sprzedawać i jednocześnie żeby klienci faktycznie to kupili. Co z tego, że zrobisz super produkt, jeżeli cena będzie taka, że żadnemu klientowi nie będzie się opłacało w to inwestować? Ludzie i tak rozwiązują już jakoś problem, który rozwiązuje Twój produkt i dalej będą rozwiązywali go po swojemu.

Badanie rynku pomaga zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Kiedy startujesz z biznesem w Internecie nie zaczynaj od reklamy produktu czy usługi. Najpierw zrób badanie rynku.