Kontynuuję kwestię potencjału sprzedaży w polskim Internecie. Jeden z czytelników napisał w komentarzu: „internet nie jest magiczną krainą, gdzie nic nie inwestując da się zarobić majątek„. W pełni z tym się zgadzam.
Pamiętaj o tym, że sprzedając w Internecie konkurujesz nie tylko ze sklepami w Sieci, ale również ze sklepami tradycyjnymi. Warto więc wiedzieć, co najbardziej przyciąga klientów do zakupów internetowych.
Większość klientów sklepów internetowych kupuje tutaj z wygody. Do zakupów w Sieci najbardziej przyciąga ich dostawa do domu oraz możliwość zamówienia o każdej porze. Większość z nich uważa, że w ten sposób oszczędzają czas.
Trochę innymi powodami kierują się klienci aukcji internetowych. Z badań wynika, że przyciągają ich głównie niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny. Z moich doświadczeń wynika, że nie koniecznie muszą to być jednak najniższe ceny.
Ponad połowa badanych internautów obawia się zakupów w Sieci. Dlatego tak ważne jest, aby tworząc sklep internetowy zadbać o zaufanie. Zaufanie zyskuje się poprzez dobre relacje. A jednym ze sposobów na budowanie relacji, który bardzo polecam, jest prowadzenie bloga. Tak więc, jeżeli Twój sklep nie sprzedaje, albo chciałbyś zwiększyć sprzedaż, albo może nie masz jeszcze sklepu internetowego, to koniecznie załóż blog!
A ja doradzę prostszy sposób zbudowania zaufania, a właściwie bardziej podstawowy, o czym niestety polskie sklepy internetowe jeszcze zapominają. Otóż nie ma nic bardziej odstraszającego niż:
a) nieprofesjonalne wykonanie sklepu (w tym także grafiki/layoutu),
b) błędy merytoryczne,
c) błędy ortograficzne (tak moi drodzy, takie sklepy także się zdarzają),
d) brak lub powolna odpowiedź na pytania klientów,
e) utrudnienia płatności (rozumiem, że karty kredytowe i inne sposoby płatności w internecie są obarczone prowizjami, ale użytkownicy ufają im o wiele bardziej niż na przykład zwykłemu przelewowi na podany numer rachunku bankowego)…
I takich punktów można by pewnie jeszcze wiele wymienić. Pamiętajcie zatem drodzy właściciele (lub przyszli właściciele) sklepów internetowych, że handel w internecie jest trochę jak sprzedawanie kota w worku. Jeśli chcecie, aby ktoś go kupił, musicie się postarać o wiele bardziej niż sprzedawca w tradycyjnym sklepie…