Kontynuuję kwestię potencjału sprzedaży w polskim Internecie. Jeden z czytelników napisał w komentarzu: „internet nie jest magiczną krainą, gdzie nic nie inwestując da się zarobić majątek„. W pełni z tym się zgadzam.

Pamiętaj o tym, że sprzedając w Internecie konkurujesz nie tylko ze sklepami w Sieci, ale również ze sklepami tradycyjnymi. Warto więc wiedzieć, co najbardziej przyciąga klientów do zakupów internetowych.

Większość klientów sklepów internetowych kupuje tutaj z wygody. Do zakupów w Sieci najbardziej przyciąga ich dostawa do domu oraz możliwość zamówienia o każdej porze. Większość z nich uważa, że w ten sposób oszczędzają czas.

Trochę innymi powodami kierują się klienci aukcji internetowych. Z badań wynika, że przyciągają ich głównie niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny. Z moich doświadczeń wynika, że nie koniecznie muszą to być jednak najniższe ceny.

Ponad połowa badanych internautów obawia się zakupów w Sieci. Dlatego tak ważne jest, aby tworząc sklep internetowy zadbać o zaufanie. Zaufanie zyskuje się poprzez dobre relacje. A jednym ze sposobów na budowanie relacji, który bardzo polecam, jest prowadzenie bloga. Tak więc, jeżeli Twój sklep nie sprzedaje, albo chciałbyś zwiększyć sprzedaż, albo może nie masz jeszcze sklepu internetowego, to koniecznie załóż blog!