Jeżeli nie chcesz stracić okazji, że coraz więcej obrotów będzie odbywać się drogą internetową, to musisz do sprzedaży internetowej podejść w inny sposób niż robi to większość firm. Zacznij lepiej wykorzystywać internetowe odpowiedniki działań sprzedawców tradycyjnych!
Dziś nie wystarczy strona internetowa i e-mail. Na przykład za pomocą autoresponderów zautomatyzuj odpowiedzi i doradztwo dla potencjalnych i aktualnych klientów. Załóż biznesowy blog, aby pokazać jakimi Ty i Twoi pracownicy jesteście ekspertami. Wydawaj regularnie biuletyn, aby być stale w kontakcie z klientem.
Niech twoje strony internetowe będą dla czytelników tak przyjazne, jak rozmowa z najlepszym doradcą. Stosuj różne techniki multimedialne. Zacznij korzystać z e-wideo, aby ożywić przekaz internetowy.
Równolegle przeanalizuj cały proces sprzedaży. Stwórz taki serwis internetowy, który spełnia oczekiwania twoich potencjalnych klientów. W tym celu korzystaj z automatycznych ankiet. Kieruj je regularnie do potencjalnych i aktualnych klientów. Wzbudzaj zaufanie. Proś dotychczasowych klientów o rekomendacje. Opracuj różnorodny sposób ich prezentowania. Automatyzuj sprzedaż tak, aby klient miał wrażenie, że jest obsługiwany błyskawicznie.
To tylko niektóre zasady skutecznej sprzedaży internetowej. Tylko w ten sposób masz dziś szansę wskoczyć na ten coraz szybciej rozwijający się kanał sprzedaży.
rzeczywiście, wszystko bardzo szybko idzie do przodu w związku z czym potrzebne są coraz skuteczniejsze metody
Uważam, że zarówno mailingi, jak i forma ankiet nie budzą pozytywnej relacji z klientami, a jedynie ich denerwują. Ja osobiście wiekszość niechcianych mailingów hurtowo wwalam do kosza i nawet nie wiem co w nich jest. Okropnie mnie denerwują i wiem, że podobnie myślą inni. Przekaż multimedialny w niektórych przypadkach też jest drażniący. Ładowanie na strony cięzkich plików tylko ją spowalniają i oddalają klienta, który zniecierpliwiony szybko ją opuszcza. Prośbę o ankietę lekceważę na dzień dobry, bo zabiera mi mój cenny czas, a biuletyny, to zależy w jakiej formie. Faszerwoanie ludzi biuletynami w momencie kiedy temat ich nie interesuje nie jest dobrym rozwiązaniem. Każdej firmie wydaje się, że jest jedyna i pierwsza, ale takich dobrodziei z biuletynami, mailingami i ankietami jest krocie i tylko zalewają ludzi niepotrzebnymi informacjami i zapychają im skrzynki pocztowe. Jeśli coś mnie interesuje, to szukam informacji w Internecie. Jeśli temat dla mnie akurat nie jest na czasie, to wszelkie nachalne formy reklamy wywołują u mnie agresję.
Dziękuję Hanno za ten komentarz. To prawda, że trzeba bardzo wyważyć w jakiej sytuacji i jak często należy stosować ankiety i mailingi.
W praktyce jeżeli komuś naprawdę bardzo zależy na tym co oferujesz, to wypełni ankietę. Dlatego bardzo ważne aby podzielić swój biznes na małe grupy docelowe, aby poszczególne maile i ankiety trafiały dokładnie do tych osób, do których są kierowane i których bardzo zainteresuje to co masz do zaoferowania.
Przyznaję, że sam mam często z tym problem. Jest wiele rzeczy, które mogą zainteresować różne moje grupy docelowe. I czasem wysyłam mailing na kilka list na raz.
Na szczęście w Implebot jest możliwość wykluczenia wysyłania mailingu do osób, które otrzymały mailing z innej listy.
Do tego, aby odróżnic to co dla nas cenne przydaje sie umiejetnosc szybkiego czytania. Wsród tysiecy informacji, jakie codziennie trafiają do naszych skrzynek trzeba umiec szybko wybrac to, co nas interesuje, dlatego nie uważam biuletynów i ankiet jako cos drażniącego. Po prostu robie szybką selekcję.
Z zainteresowaniem czytam wszystkie porady Mirka Szmajdy i chętnie więcej bym sie od niego nauczyła.
Pozdrawiam wszystkich głodnych wiedzy :)
Lidka
Z tego, co czytam zorientowałam się, że Mirek ma ogromną wiedzę na temat korzystania z dobrodziejstw i mozliwości internetu. Jestem osobą początkującą w tym temacie ale
głodna wiedzy jak pisze Lidka :-)
Pozdrawiam serdecznie!
Witam,
W moim przypadku kiedy wystawia się tak mało atrakcyjny przedmiot jak walory filatelistyczne to trzeba opanować w zachęcający sposób wystawiania np. Program AUKJONER NET jest ciekawym sposobem wystawiania . Niestety jest tak prezentowany że mnie trudno jest opanować.To co Mirek Szmajda podaje jest bardzo dobre na ogólne przedmioty .jednak niewiele mówi o moim przedmiocie.Pozdrawiam Heniek
Ponieważ dopiero zaczynam swoją przygodę z biznesem przez internet , zapisałem się na mnóstwo kursów . Na początku czytałem wszystko co przyszło , po pewnym czasie zrobiłem selekcję i zostałem tylko przy tych wartościowych – które czegoś mnie uczą . Jeżeli chodzi o mailingi , przychodzi ich bardzo wiele – jednak wiem które i od kogo mnie interesują – pozostałe kasuję . Nie znaczy to ze jestem im przeciwny – to że mnie coś nie interesuje , nie oznacza że inne osoby nie są zainteresowane . Gdy już zacznę na dobre prowadzić działalność bedę starał się wysyłać korespondencję tylko do zainteresowanych tematem osób . Po za tym wiele nie chcianych mailingów – to płatne reklamy które serwują nam operatorzy naszych portali i niewielki mamy na to wpływ – najlepiej nie zaznaczać żadnych zainteresowań – wtedy nie będzie niechcianej reklamy .
Witam
Idzie nowe, warto skorzystac.
Ja sie ucze i jestem wdzieczny Mirkowi za wysilek, wlozona prace
i podejscie do przedszkolakow.
pozdr