Szukając sposobów na sprzedaż w Internecie warto przyglądać się jakie metody sprzedaży działają poza Internetem. Pokażę Ci teraz przykład zachowania, który doskonale nadaje się do przeniesienia do Internetu.
Musiałem niedawno wymienić w samochodzie opony. Wstąpiłem do przypadkowego serwisu ogumienia. Zastałem akurat jedną osobę, szefa firmy, który już po krótkiej rozmowie okazał się niezwykle otwartym człowiekiem.
Od razu zauważyłem, że jest super ekspertem od opon. Nie skupiał się tylko na sprzedaży opon i oferowaniu usług wymiany czy naprawy.
Pokazał mi różnego rodzaju opony. Opowiedział o tym, czym się one różnią. Zwrócił uwagę na to, jakie znaczenie ma dobra opona. Potrafił też przedstawić swoje argumenty, na to dlaczego pewnych opon on nie sprzedaje i dlaczego jego zdaniem nie są one dobre.
Kiedy opowiedziałem o objawach jakie odczuwam podczas jazdy, od razu zorientował się w czym jest problem. Jak jakiś lekarz, od razu określił jasno, gdzie jest problem w oponie.
Uprzedzał mnie przed sytuacjami, które mogą mnie spotkać, jeżeli nie wymienię zużytych opon. Pokazał co może być dla mnie niekorzystne, jeżeli wybiorę jedno rozwiązanie, a ile mogę zyskać jeśli wybiorę inne. Potrafił mi wskazać sytuacje, w których mogę zaoszczędzić. Powiedział z czego mogę zrezygnować, jeśli nie chcę wydawać dużo pieniędzy.
Nie czekając na moją decyzję, czy wymienić wszystkie opony, czy też tylko naprawić, wymienił mi jedną, najbardziej zniszczoną, na koło zapasowe. Dodatkowo sprowadził powietrze we wszystkich oponach i dopompował tyle ile trzeba. I za to wszystko nie wziął żadnych pieniędzy!
Na każde moje pytanie związane z oponami odpowiadał bardzo przekonywująco. Upewniało mnie to w tym, że to co mówi, jest naprawdę słuszne. Czułem, że on tu jest nie tylko po to, żeby mi sprzedać jakiś produkt. Jest po to, aby rozwiązać mój problem.
Dostałem też parę praktycznych rad. Na przykład jeżeli zimą miałbym letnie opony, to mogę mieć więcej powietrza w kołach. Czułem, że ten człowiek jest ekspertem w tym co robi.
To samo powinieneś robić w Internecie. Jeżeli w swoim tradycyjnym biznesie jesteś właśnie takim człowiekiem jak ten właściciel serwisu, to to samo możesz zrobić w Internecie. Powiem więcej, powinieneś to zrobić w Internecie!
Kiedy już wiesz co działa, trzeba tylko stworzyć odpowiednik tego w sieci.
PS. Jeżeli chcesz znać adres opisanego tutaj serwisu ogumienia, to podaję namiary: P.P.H.U. „BAR-TECH” Serwis Ogumienia, Barbara Libek, ul. Drobnika 45, 60-693 Poznań, tel. 061-828-32-77, tel. kom. 888 164 768.
Czytałam dziś materiały z kursu dla sprzedawców. Wiedza w zasadzie sprzed kilku lat, ale informacje w nim wciąż świeżutkie. To dokładnie ten temat.
Mirku, rewelacyjnie wyciągnąłeś strategie! To taka kwintesencja najcieplejszych relacji i kompetencji w jednym. Zdecydowanie popieram tę formę prowadzenia działalności.
Od siebie dodam jeszcze coś dla początkujących. Ważne, aby się rozluźnić podczas rozmowy, wyobrazić sobie, że klient jest jak nasz dobry przyjaciel. Wówczas mówimy w sposób naturalny, co jest niezwykle ważne, bo klient jest dobrym obserwatorem i potrafi to doskonale wyczuć. Warto wziąć pod uwagę, że ta rozmowa to początek, że trzeba po prostu pewne rzeczy wypracować.
Pozdrawiam.