Umiejętne wykorzystanie systemu komentarzy może ogromnie wpłynąć na rozwój sprzedaży na Allegro. Na Allegro każdy klient może wystawić jeden z trzech komentarzy: pozytywny, neutralny i negatywny. Twoim celem powinno być zapewnienie sobie 100% komentarzy pozytywnych.

Czasem wymaga to dość sporego wysiłku. Niezależnie bowiem jak byś się starał, przy dużej skali sprzedaży, trudno uniknąć jakiś wpadek. Klient nie zawsze traktuje takie sytuacje jako działanie niecelowe. Dlatego niezwykle ważne, aby w przypadku zarzutów ze strony klienta, zachować się bardzo uprzejmie i starać się zrozumieć sytuację w jakiej znalazł się klient.

Kiedyś na przykład prowadziłem sprzedaż w ramach jednego konta na Allegro kosmetyków i książek. Klient zamówił książkę. Wyobraź sobie jego zdziwienie, kiedy po otworzeniu przesyłki zamiast książki o pracy w Irlandii znalazł preparat na siwe włosy. Otrzymałem od niego maila, że jakieś żarty sobie z niego robię. Oczywiście zaraz do niego zadzwoniłem i wyjaśniłem, że to pomyłka przy pakowaniu.

Innym razem kosmetyk, który sprzedawałem powodował u klienta uczulenie. Zdecydowałem się zwrócić klientowi pieniądze. Komentarz jaki wystawił klient po takim zdarzeniu był oczywiście pozytywny. Zdecydowanie bardziej opłaciła mi się ta mała strata, niż gdyby inni potencjalni klienci wystraszyli się, że produkt może ich uczulać. Bardzo rzadko bowiem się zdarzało, że produkt powodował uczulenie. Zresztą, wkrótce po tym zdarzeniu, zdecydowałem się na wprowadzanie pełnej gwarancji satysfakcji i zwrotu pieniędzy. W każdej sytuacji, jeżeli produkt klientowi nie służył, mógł go odesłać. Nawet jeżeli go używał. Dzięki temu klienci zauważyli, że kupując u mnie mniej ryzykują. Nawet jeżeli czasem klient zwrócił produkt (a zdarzało się to niezwykle rzadko), to sprzedaż na tyle wzrosła, że to i tak się opłaciło.

Konsumenci uwielbiają czytać komentarze innych klientów i sugerować się nimi przy decyzji o zakupie. Dlatego tak ważne jest aby na Allegro mieć jak najwięcej komentarzy opisujących konkretne korzyści z produktu niż tylko zadowolenie z samej transakcji. 

Aby mieć więcej takich komentarzy, w e-mailu informującym o wysyłce towaru proś klientów o wystawienie komentarza z opinią o produkcie. Jeżeli produkt wymaga dłuższego czasu stosowania, aby go sprawdzić, napisz, że nie spieszy ci się z komentarzem i niech cierpliwie przetestuje produkt.

Pomagaj klientom w tym, aby ich komentarz był pozytywny. Odpowiadaj na pytania, doradzaj, pytaj w czym im jeszcze możesz pomóc itp. Nie zostawiaj klienta sam na sam z produktem. Pokaż, że zawsze jesteś do dyspozycji i służysz im pomocą.

Zdaję sobie sprawę, że nie zawsze będzie możliwe uniknięcie negatywnego komentarza. Staraj się jednak, aby to było pozytywów było nie mniej niż 97%. Taka liczba jest bowiem wymagana przy staraniu się o status Super Sprzedawcy. Dodam jeszcze, że komentarze neutralne nie są uwzględniane w tej statystyce.