Zaznacz stronę

Jedna z Czytelniczek zadała mi pytanie:

Jak zintegrować płatność elektroniczną ze sklepem internetowym, tak, by sklep “wiedział” o dokonanym przelewie na konto bankowe.

Pieniądze pod myszkąPierwszy sposób to automatyczne śledzenie wyciągów z Twojego konta. Aby zintegrować otrzymany przelew ze sklepem internetowym konieczne jest odpowiednie oprogramowanie sklepu z systemem dostępu do Twojego banku. Bank musiałby udostępnić takie rozwiązanie. Z kolei programista sklepu musiałby zaprogramować odpowiednie połączenie, które regularnie sprawdza otrzymane przelewy.

W praktyce jednak takiego rozwiązania nie widziałem. Tym bardziej, że problemem są tu dodatkowo nieprecyzyjne dane w tytule przelewu jakie wpisują wpłacający. Zdarza się również, że wpłacający dokonują przelewu nie ze swojego konta bankowego.

Dlatego robi to się z “drugiej strony”.

Przeprowadza się integrację z poszczególnymi bankami, których wpłacają Twoi klienci. Najczęściej (ale nie tylko) takie rozwiązania spotyka się w połączeniu z płatnościami dokonywanymi przez internet zaraz po zakupie.

W Polsce najłatwiejsza jest chyba integracja z mBankiem. Usługa ta nazywa się mTransfer. Integracje z innymi bankami można załatwić poprzez eCard. Oferują oni specjalną usługę ePrzelewy.

Co musisz zrobić w pierwszej kolejności, aby pozyskać klientów z internetu? Musisz mieć ruch!

Ruch na stronach internetowych, czyli odwiedzanie ich przez użytkowników internetu,  to punkt wyjścia do sukcesu w sprzedaży internetowej. Jeśli twój sklep internetowy nie ma ruchu, to też nie będziesz mieć żadnej sprzedaży. Zadbaj więc najpierw o ruch:

  • poprzez pozycjonowanie w wyszukiwarkach,
  • z reklamy  Google AdWords,
  • z Facebooka i innych serwisów społecznościowych,
  • za pomocą kampanii mailingowych,
  • z porównywarek cen,
  • z forów i blogów,
  • z innych stron internetowych.

Zanim jednak wybierzesz metodę, którą zajmiesz się w pierwszej kolejności i zanim zaczniesz ją wdrażać w życie, musisz zadać sobie kilka fundamentalnych, czasem wręcz oczywistych pytań.

Zapraszam Cię na webinar, czyli szkolenie on-line, na którym zadam te pytania i wspólnie z innymi internetowymi sprzedawcami spróbujemy na te pytania odpowiedzieć. Dzięki temu dowiesz się dlaczego inni mają większy ruch na swoich stronach. Odkryjesz swoje błędne założenia, które sprawiają, że choćby nie wiem jaką metodę przyciągania ruchu i sprzedaży będziesz stosować, to i tak nie odniesiesz sukcesu.

Przyciąganie ruch na strony internetowe zaczyna się od opracowania najpierw dobrej strategii. Zapraszam na webinar, na których przeprowadzę Cię przez pierwszy etap budowania skutecznej strategii sprzedaży internetowej.