Czym się różni sprzedawca, który sprzedaje przez Internet od innych sprzedawców? Przede wszystkim sposobem komunikacji!

Podstawowymi metodami komunikacji sprzedawcy internetowego z klientem i potencjalnym klientem są strona internetowa (może to być na przykład blog), e-mail indywidualny, e-mail automatyczny, biuletyn elektroniczny, e-book i czat.

Aby zdobyć większe zaufanie wskazane jest posługiwanie się również takimi sposobami komunikacji, jak: telefon internetowy (np. Skype) ze skrzynką głosową, telefon stacjonarny, telefon komórkowym, czy nawet możliwość kontaktu osobisty.

Sprzedawca internetowy z jednej strony powinien mieć większość umiejętności tradycyjnego sprzedawcy, a z drugiej powinien być bardzo sprawny technicznie w narzędziach, które stosuje.

Szczególnie powinien umieć automatyzować i usprawniać pracę na swoim komputerze.

Umiejętności sprzedawcy internetowego powinny obejmować:

  • obsługę programów pocztowych,
  • wprowadzanie treści w HTML-u na strony internetowe,
  • znajomość narzędzi do zarządzania zawartościami wyświetlanymi na stronach internetowych,
  • obsługę programu graficznego na potrzeby przygotowania ilustracji do ofert,
  • obsługę oprogramowania CRM.

Oprócz tego powinien też być sprawny w pisaniu tekstów „sprzedających”. Tekst jest jego głównym narzędziem do sprzedaży.

Teraz, wraz z rozwojem przepustowości łącz internetowych, coraz częściej stosuje się w sprzedaży internetowej również głos i wideo. W związku z tym, sprzedawca taki powinien radzić sobie również z multimedialnymi technikami sprzedaży w Internecie.

Jeżeli masz jakieś uwagi czy komentarze, to proszę podziel się nimi ze mną.