Czym się różni sprzedawca, który sprzedaje przez Internet od innych sprzedawców? Przede wszystkim sposobem komunikacji!
Podstawowymi metodami komunikacji sprzedawcy internetowego z klientem i potencjalnym klientem są strona internetowa (może to być na przykład blog), e-mail indywidualny, e-mail automatyczny, biuletyn elektroniczny, e-book i czat.
Aby zdobyć większe zaufanie wskazane jest posługiwanie się również takimi sposobami komunikacji, jak: telefon internetowy (np. Skype) ze skrzynką głosową, telefon stacjonarny, telefon komórkowym, czy nawet możliwość kontaktu osobisty.
Sprzedawca internetowy z jednej strony powinien mieć większość umiejętności tradycyjnego sprzedawcy, a z drugiej powinien być bardzo sprawny technicznie w narzędziach, które stosuje.
Szczególnie powinien umieć automatyzować i usprawniać pracę na swoim komputerze.
Umiejętności sprzedawcy internetowego powinny obejmować:
- obsługę programów pocztowych,
- wprowadzanie treści w HTML-u na strony internetowe,
- znajomość narzędzi do zarządzania zawartościami wyświetlanymi na stronach internetowych,
- obsługę programu graficznego na potrzeby przygotowania ilustracji do ofert,
- obsługę oprogramowania CRM.
Oprócz tego powinien też być sprawny w pisaniu tekstów „sprzedających”. Tekst jest jego głównym narzędziem do sprzedaży.
Teraz, wraz z rozwojem przepustowości łącz internetowych, coraz częściej stosuje się w sprzedaży internetowej również głos i wideo. W związku z tym, sprzedawca taki powinien radzić sobie również z multimedialnymi technikami sprzedaży w Internecie.
Jeżeli masz jakieś uwagi czy komentarze, to proszę podziel się nimi ze mną.