Odkąd sprzedaję na Allegro oraz na Ekademii jedna rzecz, która strasznie dużo zajmuje czasu, to… nieustanne przystosowywanie się do ciągłych zmian, które tam są wprowadzane. Tym zmianom nigdy nie będzie koniec. Musisz założyć, że na takich serwisach stale będziesz musiał się uczyć nowych rozwiązań jakie są wprowadzane. Nawet nie zdajemy sobie czasem sprawy ile czasu i energii tracimy przez to.
Dlatego właśnie między innymi z tego powodu w pewnym momencie koniecznie musisz stworzyć własną platformę do sprzedaży produktów i usług. Będziesz ją wtedy rozwijał w takim tempie jaki Tobie odpowiada. Będzie wdrażać takie rozwiązania jakie są Tobie potrzebne. W ten sposób skupisz swoją energię na tym, co jest najważniejsze dla Twoich klientów, zamiast rozpraszać ją na rzeczy, które nie zawsze są niekonieczne.
Pamiętaj, że jeżeli korzystasz z serwisów zewnętrznych, które tak naprawdę są usługą, to nigdy nie będziesz niezależnym przedsiębiorcą. Stale będziesz musiał gonić w stadzie z innymi. W pewnym momencie czas wybrać własną drogę i pójść tam, gdzie nie ma konkurencji. Wynajmij własne puste „podwórko”, czyli własny serwer i skup się na jego zagospodarowaniu w taki sposób jak Tobie i Twoim klientom najbardziej będzie odpowiadać.
Pamiętaj, że również Twoi klienci tracą energię, kiedy stale muszą przystosowywać się do zmian w serwisie za pomocą którego sprzedajesz. Dbaj więc o to, aby na wszelkie zmiany ich przygotowywać.
Uważam, że często nie ma potrzeby wprowadzania nieustannych zmian w serwisach. Wcale nie musisz ciągle aktualizować oprogramowania swojego sklepu czy bloga. Wprowadzaj tylko naprawdę konieczne zmiany. Skup się na pozyskaniu i obsłudze klienta zamiast tracić energię na uczenie się ciągle to nowych „udziwnień”.
„W pewnym momencie czas wybrać własną drogę i pójść tam, gdzie nie ma konkurencji.”
Mirku,
to chyba nie do końca tak. Konkurencja czasem bywa nawet większa. Oczywiście w Twoim sklepie konkurencji nie będzie, ale jednak klient rzadko zaczyna od wizyty w Twoim sklepie, a o wiele częściej na stronie głównej np. Google (a tu konkurencja jest zazwyczaj spora).
Krzysztofie jeżeli będziesz budować swój własny rynek wewnętrzny, to Twoi klienci będą mieli mniej rozpraszani. Jeżeli w marketingu emailowym będziesz kierować klientów na swoje aukcje Allegro, to ryzykujesz, że klikną tam gdzie nie trzeba i zapomną o Twojej aukcji. Jeżeli ich kierujesz do swojego sklepu internetowego, to masz pełną kontrolę nad tym jakie tam znajdą linki.