Półka w sklepieBudując swój biznes w Internecie zdecyduj jaką firmą chcesz być.

Czy chcesz byś jak przydrożny sklepik, z którego korzystają głównie przypadkowe osoby, które tamtędy akurat przejeżdżały? Wówczas nie musisz dbać za bardzo o stałego klienta. Możesz po prosty wywiesić baner na stronie i zachęcić do wstąpienia. Być może masz prawie to samo do zaoferowania co inni, ale liczysz na to, że nie będzie się chciało ludziom dalej szukać.

A może wolisz prowadzić sklepik osiedlowy? Nawiązać bliskie relację ze ściśle określoną grupką, której do Ciebie jest po drodze. Tu mogą z Tobą pogadać, mogą z Tobą korespondować. Wiedzą, że dbasz o dobry dobór towaru, choć asortymentu dużego nie masz.

Czy raczej uderzasz w wizerunek czegoś na kształt marketu, z masą produktów i jednoczesnym brakiem doradztwa. Jednak Twoi klienci przychodzą do Ciebie, bo wiedzą, ze mają tu duży wybór, a i ceny są niższe niż w małych sklepikach.

A może chcesz być samodzielnym sprzedawcą, który przychodzi do klienta zamiast tylko na niego czekać? Po prostu stajesz doradcą. Służysz wsparciem w rozwiązywaniu różnych problemów klienta. Nawiązujesz bardzo bliskie z nim relacje.

W zależności od tego, który model sprzedaży wybierzesz, to różne będą proporcje korzystania z różnych narzędzi internetowych. Czasami będziesz tworzyć długie opisy, kiedy chcesz doradzać. Jeżeli chcesz mieć wiernego i powracającego klienta, to wykorzystasz bardzo emaile. Jeśli chcesz prowadzić internetowy market, to skupisz się na towarze, jego ilości i niskich cenach. Jeżeli jednak masz ambicje prowadzić stragan, to pozostaniesz przy Allegro.

Różne są drogi w sprzedaży internetowej. Ty decydujesz, która chcesz obrać. Dostosuj ją do swoich celów, pragnień i ambicji. Wybierz taką, która nie tylko daje Ci pieniądze, ale również znaczy coś dla innych. Zachęcam Cie abyś tworzył wielkie dzieła w sercach ludzi. Miej misję pomagania innym, a wróci to do Ciebie tysiąckrotnie powiększone.