Discount - ObniżkaJak już wielokrotnie wspominałem, generalnie powinieneś dbać o wysokie ceny. Są jednak sytuacje kiedy warto wprowadzić obniżkę. Oto kilka takich sytuacji:

  • Chcesz się pozbyć zapasów.
  • Chcesz aby klienci, których dotąd nie było stać, też skorzystali z Twoich produktów i usług.
  • Organizujesz specjalna ofertę dla czyichś klientów.
  • Potrzebujesz jednorazowego szybkiego przypływu gotówki.

Bardzo jednak ważne jest to, aby obniżanie było zawsze tylko na z góry określony, najlepiej bardzo krótki czas. Uzasadniaj też zawsze swoją obniżkę. Podaj klientowi konkretny powód dlaczego to robisz.

Nie rób takich obniżek zbyt często. Jeżeli klienci za bardzo sie przyzwyczają, to nie będą kupować w zwykłych cenach. Chyba, ze masz bardzo duży asortyment i możesz stałe zmieniać przedmiot promocji. Ważne, aby na dany jeden produkt nie było zbyt często obniżki.