Zaznacz stronę

 

Jeżeli masz najniższe ceny na Allegro i oferujesz najlepszy produkt na Allegro i masz świetne opinie, ale i tak nie masz spodziewanych efektów sprzedaży, to znaczy, że po pierwsze powinieneś… podnieść ceny. Tak, to nie pomyłka. Nie obniżyć ceny, ale podnieść.

Aby to jednak zadziałało, musisz jednocześnie uzasadnić te ceny. Część klientów pewno stracisz, bo niektórzy kierują się ceną i dlatego właśnie u Ciebie kupują. Bardziej opłaca się jednak zyskać w to miejsce wiernych klientów. Szukaj takich, którzy po prostu kupują bo produkt i serwis razem są dobre. Wówczas podniesienie ceny nie powinno mieć większego znaczenia dla nich.

Oczywiście jeżeli [fumpBegin] to nie będzie podniesienie cen od razu jakoś diametralnie. Chociaż zależy to często od produktu i od jakości usługi jaką świadczysz.

Bardzo ważne przy podniesieniu ceny jest to, żeby to uzasadnić. Podaj w jaki sposób zamierzasz obsługiwać klienta. jakie korzyści dodatkowo odniesie kupując u Ciebie. Daj na przykład jakieś dodatkowe gwarancje, dodaj jakąś dodatkową usługę.

Na przykład możesz dodać jakąś rozbudowaną instrukcję od siebie. Podaj w opisie produktu jakieś dodatkowe rekomendacje. Zaoferuj przedłużoną gwarancję. Zaproponuj rzeczy których konkurencja nie ma.

Zmień opis na Allegro czy w sklepie na bardziej osobisty. Daj dodatkowe usługi w postaci osobistej porady, czy możliwość konsultacji. Wiele tu zależy od tego jaki to jest produkt.

Staraj się wzbudzić większe zaufanie u czytających ofertę. Spraw żeby była ona naturalna. a nie nachalna. Zachowaj w niej dystans do tego co sprzedajesz.

Wyróżniają się opisem, nie chodzi o jakieś wielkie fajerwerki. Chodzi o to, żeby to było wiarygodne. Niech Twoja oferta nie będzie taka typowa, konwencjonalna i podobna do innych. Stwórz ją tak, żeby przemawiała do konkretnych osób.

Tu kłania się kwestia wyobrażenia sobie do kogo piszesz, tego idealnego klienta i pisania oferty w taki bezpośredni sposób trafiający właśnie w gusta tego idealnego klienta. Pamiętaj nie wszyscy klienci, którzy teraz u Ciebie kupują, są Twoimi idealnymi klientami. Pozbywając się niektórych klientów robisz od razu miejsce dla innych.

Podnosząc cenę nie tracisz wcale klientów. Tracisz tych którzy się kierują ceną, których Ty i tak wcześniej czy później byś stracił. Dlaczego? Jeśli ktoś zaoferuje niższą cenę niż Ty, to oni i tak przejdą do tego kogoś, kto ma niższą cenę. Tracąc tych którzy od razu odejdą bo podniesiesz cenę, zyskasz tych, którzy docenią te dodatkowe korzyści,  które uzasadnią wyższą cenę.

A przecież chyba nie o ilość klientów chodzi? Można mieć mniej klientów i mieć większe zyski, mając wyższą marzę. [fumpEnd]