Barcamp Poznań 1 września 2007 r.Głównym tematem, który przewijał się na poznańskim spotkaniu branży internetowej Barcamp była kwestia pozyskania użytkowników do nowych internetowych serwisów. Była to okazja poznać doświadczenia twórców serwisów w fazie projektu, niedawno uruchomionych, jak i już całkiem dobrze funkcjonujących.

Ciekawą ofertę, z jednej strony dla blogowiczów, a z drugiej strony dla tych co chcą się pozycjonować w sieci, przedstawili przedstawiciele serwisu LinkLift z Berlina. LinkLift pośredniczy w sprzedaży linków na blogach. Firma zaczyna dopiero działalność w Polsce i zbiera wartościowe polskie blogi. Ich klienci, m.in. duże firmy z Niemiec i Francji są zainteresowani umieszczaniem linków w polskiej blogosferze.

Jeżeli więc prowadzisz blog, może to być interesująca okazja do dodatkowych dochodów. Wydaje się to być często lepszym rozwiązaniem niż reklamy Google. W przypadku LinkLift masz bowiem kontrolę nad tym, co będzie u Ciebie reklamowane. Zanim pojawi się u Ciebie nowa reklama, masz zawsze jeden dzień roboczy na jej akceptację.

Duże wrażenie zrobiły na mnie dwa bardzo ambitne projekty serwisów społecznościowych. Obydwa skierowane do międzynarodowej społeczności. Jednym z nich jest serwis rozrywkowy Partype.pl oraz portal podróżniczy travels2. Mimo bardzo ciekawych pomysłów trochę obawiam się o ich rozwój na skalę ogólnoświatową. Dziennikarz z portalu TuTej.pl pokazał ile wysiłku trzeba włożyć, aby wypromować choćby portal lokalny.

Do obszerniejszej lektury tego co było na Barcampie, o czym już wspomniałem i o czym nie napisałem, odsyłam do relacji Tomasza Frontczaka, Patrycji Kierzkowskiej oraz do portalu TuTej. Na stronie www.barcamp.pl znajdują się już prezentacje z pierwszego Barcampu.