Przedwczoraj spędziłem wspaniały dzień w Warszawie uczestnicząc w seminarium prowadzonym przez Briana Tracy, jednego z moich największych mentorów. Dotąd znałem go z książek. Teraz nareszcie miałem okazję spotkać go osobiście.

Tematami seminarium było wyznaczanie i realizowanie celów oraz psychologia osiągnięć. Jak zwykle, jak po każdym szkoleniu, od razu zabrałem się za wdrażanie w życie tego co usłyszałem. Brian też o tym mówił, że jednym z czynników sukcesu jest natychmiastowe działanie.

Wiem, że to co już zacząłem robić po tym seminarium w niedługim czasie przyniesie mi ogromne korzyści. Będę wielokrotnie powracał tutaj na blogu do tego seminarium i dzielił się z tobą efektami tego co się dowiedziałem i co wdrażam sukcesywnie w życie.

Na początek chcę podzielić się spostrzeżeniem Briana, że dziś aby odnieść sukces musisz być w 10% najlepszych ekspertów w swojej dziedzinie.  Ale jak to zrobić, kiedy tyle trzeba się nauczyć? A w dodatku sprzedając w internecie dochodzi jeszcze cała ta wiedza o technologii!

Moją rekomendacją na to, aby być najwyższej klasy specjalistą jest koncentrowanie się na wąskiej niszy. Nie chodzi o to, aby znać się na wszystkim. Chodzi o to, aby móc jak najlepiej pomagać wybranej przez siebie grupie docelowej. Masz lepiej niż inni rozumieć tę grupę, masz mieć lepsze z nią relacje niż ktokolwiek inny i skupiać się przede wszystkim na problemach tej jednej grupy.

Dziś przesłuchiwałem nagrania z konsultacji na warsztatach jakie prowadzę przez internet (było to akurat nagranie z „Zarabianie Na Wiedzy”). Barbara Szumocka opowiada w nim o tym w jaki sposób ona korzysta z warsztatów.

Basia jest jedną z tych osób, która zapisuje się chyba na wszystkie moje warsztaty i zawsze bardzo skrupulatnie przerabia każdą instrukcję po instrukcji. Uczestniczy też w większości konsultacji na żywo przez internet.

Mimo, że Basia wdrożyła w życie bardzo dużo z tego czego uczę, to ciekawe jest to, że wcale nie uważa się za eksperta od spraw technologicznych. Jeszcze ciekawsze jest to, że wcale nim nie zamierza zostać.

Basia ma swoją dziedzinę na której się koncentruje. Ma swoją jasno określoną grupę docelową. Stara się być przede wszystkim ekspertem dla swojej niszy. I wcale nie chodzi o to, że zapisując się do mnie na warsztaty, chce być dla nich ekspertem od sprzedaży internetowej, blogów czy multimediów. Jej grupa docelowa oczekuje zupełnie czegoś innego.

Dla Basi blog i multimedia to przede wszystkim narzędzia do internetowego marketingu i kontaktu z klientem. W podobny sposób traktuje właśnie internetowe warsztaty.

Posłuchaj fragmentu nagrania, w którym o tym właśnie mówi Basia Szumocka:

Warszaty Jako Narzedzie – Barbara Szumocka

Całe nagranie przedstawię w jednym z najbliższych programów Radia i Telewizji Internetowych Sprzedawców.

Ciekaw jestem jak ty postępujesz.

Czy traktujesz uczestnictwo w internetowych szkoleniach, gdzie masz stały dostęp do instrukcji, jako dążenie do doskonałości, czy też tylko jako narzędzie, do którego w każdej chwili możesz wygodnie wrócić, kiedy tylko tego potrzebujesz?

Czy starasz się być doskonały w tym co pokazuję na instrukcjach, czy po prostu wystarczy, że je raz przerobisz i już wiesz, że możesz w każdej chwili do nich wracać? Czy starasz się wykuć wszystko na pamięć, czy wystarczy, że je wykonasz?