Jeśli zajmujesz się sprzedażą internetową, bardzo wygodne jest kiedy możesz nią zarządzać z dowolnego komputera podłączonego do internetu. Nie tylko z resztą z komputera, ale również z urządzeń mobilnych, takich jak palmtop, smartfon czy telefon. A może nawet fajnie by było zarządzać sprzedażą z poziomu telewizora?
Aby to było możliwe całe Twoje biuro powinno znajdować się w internecie. W pierwszej kolejności chodzi o strony do sprzedaży. Jednak to nie wszystko. Potrzebujesz również dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, pliki graficzne itd. Musisz mieć nie tylko dostęp do tych dokumentów, ale również do narzędzi, które je obsługują.
Aby te wszystkie urządzenia miały dostęp to tego samego, wszystkie dane musisz mieć w tzw. chmurze, czyli w jednej wspólnej przestrzeni danych. Z kolei na każdym urządzeniu musisz mieć zainstalowaną odpowiednią aplikację, która potrafi te dane obsługiwać.Najprostszym programem, który działa na wszystkich urządzeniach jakie tylko mają dostęp do internetu, jest przeglądarka internetowa. To oznacza, że najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem jest korzystanie z oprogramowania biurowego online, które działa właśnie przez internetową przeglądarkę.Jednym z takich narzędzi są Dokumenty Google. W porównaniu do innych podobnych rozwiązań jest to o tyle fajna aplikacja, że jest zintegrowana ze wszystkimi innymi usługami Google. W sumie w pracy biurowej potrzebujesz jeszcze oprócz dokumentów również email (a więc masz tutaj Gmail, który obsługuje dowolne adresy email), potrzebujesz terminarz spotkań i listę zadań (a więc masz Kalendarz Google). W Google ma jeszcze parę innych narzędzi, które mogą Ci się przydać.Dokumenty Google mogą być teraz przechowywane na Dysku Google. To oznacza, że możesz przechowywać razem dokumenty utworzone on-line razem z plikami z Twojego komputera, nawet jeżeli nie są one obsługiwane póki co przez oprogramowanie Google.Dużą zaletą korzystania z narzędzi Google w porównaniu do innych podobnych rozwiązań jest ich wszechstronność, dostępność na wielu urządzeniach, szybkość działania, stały rozwój oraz to, że są za darmo. Zachęcam więc, abyś w swojej internetowej działalności zaczął korzystać z Google w znacznie większym zakresie niż tylko z samej wyszukiwarki.