Średnia wieku użytkowników Facebooka obniża się. Jeszcze 4 lata temu było to 26 lat. Mówiło się wtedy, że średnia wieku jest taka, ponieważ jak zwykle wszelkie techniczne nowinki najpierw trafiają bardzo dobrze na podatny grunt u młodych, którzy lepiej radzą sobie z technologią. Prognozowano, że średnia wieku użytkowników Facebooka będzie się podnosić. Starałem się też mieć w tym swój wkład edukując w korzystaniu z Facebooka tych, którzy z nim sobie nie radzili.

Dziś okazuje się, że średnia wieku użytkowników Facebooka wynosi tylko 22 lata! Oczywiście liczba starszych użytkowników Facebooka zwiększyła się. Ale znacznie więcej przybyło młodych użytkowników. Sądzę, że ta średnia jeszcze nawet niższa, bo przybywa osób w wieku poniżej 13 lat, którzy rejestrują się z fałszywą datą urodzenia.

Już od jakiegoś czasu coraz bardziej zdawałem sobie sprawę, że zastosowania Facebooka będą ewoluować i osobiście wróżę, że portal ten stanie się przede wszystkim źródłem rozrywki. Za to zaczyna rosnąć w siłę największy konkurent Facebooka: Google Plus.

Google+ ma tę zaletę, że stanowi tylko część całego zaplecza biznesowego jakie oferuje Google. Do dyspozycji masz takie narzędzia jak:

  • poczta
  • oprogramowanie biurowe (edytor, arkusz kalkulacyjny, prezentacje i inne)
  • kalendarz
  • wirtualny dysk
  • komunikator audio/wideo
  • system telekonferencyjny do prowadzenia webinarów
  • czat
  • grupy dyskusyjne
  • edytor wideo
  • narzędzie do tworzenia witryn

i inne.

Do tego wszystko działa on-line. Wystarczy mieć dostęp do internetu i poprzez przeglądarkę z dowolnego komputera można połączyć się ze swoim biurem. Na to wszystko jest dopiero nałożony Google Plus. W tym przypadku serwis społecznościowy nie jest celem samym w sobie. Nie jest tylko po to, aby spędzać na nim towarzysko czas. Jest po to, aby ułatwić komunikację w konkretnym celu.

Jeśli więc korzystasz z narzędzi Google w biznesowym celu, czyli prowadzisz firmową korespondencję e-mailową, tworzysz pisma, wyceny, prezentacje produktów, planujesz spotkania, komunikujesz się z klientami przez internet itp. to dopiero na tę całą komunikację nakładana jest sfera społecznościowa. Za pomocą Google+ po prostu pogłębiasz relacje. W dodatku możesz to robić całkowicie rozdzielnie od sfery prywatnej.

Prowadzenie profilu społecznościowego w Google jest o wiele mniej czasochłonne niż w przypadku Facebooka. Jednym z powodów jest mniej okazji do rozpraszania. Facebook ma doskonałą umiejętność wciągania nas w zabawę, a tym samym odciągania od pracy. W Google społeczność jest bardziej związana z narzędziami biznesowymi. W naturalny sposób bardziej zachęca to do skupienia się na pracy.

Oczywiście rozrywka jest częścią biznesu. Poprzez rozrywkę możesz przyciągnąć sporo klientów. To też warto wykorzystać. Jednak w ten sposób głównie budujesz markę. Poprzez rozrywkę o wiele trudniej jest bezpośrednio sprzedawać. Dlatego Facebook jest dobry do budowania wizerunku i nawiązywania relacji. Do rozwijania biznesu i do oferowania rozwiązań dla swoich klientów zdecydowanie zacznij korzystać z Google Plus.

Zapraszam do mojego profilu Google+google.mirekszmajda.pl.