Zaznacz stronę

Wydawać by się mogło, ze jeżeli będziemy mieć niskie ceny, to klienci będą z tego zadowoleni. Owszem, tak będzie kiedy obniżysz jednorazowo ceny na coś co już od jakiegoś czasu sprzedajesz.

Kiedy wprowadzasz nowy produkt na rynek lub kiedy sprzedajesz coś co kupujący jeszcze nie mieli okazję widzieć, to dużo więcej sprzedasz kiedy będziesz mieć wysokie ceny. Ta reguła nie działa tylko wtedy, kiedy kierujesz ofertę do ludzi, którzy nie mają żadnych oszczędności. No ale na takiej grupie docelowej nie powinieneś z założenia się koncentrować.

Wysoka cena oznacza dla ludzi wysoką jakość. Oczywiście powinieneś o te jakość faktycznie zadbać. Sprzedaż internetowa na lata powinna opierać się na wysokiej jakości. Kiedy teraz wycenisz wysoko swój produkt, to wtedy masz prawo i stać cię na tę jakość.

Niska cena psychologicznie oznacza, że coś z tym produktem jest nie tak. Wysoka cena zmusza z kolei klienta do sprawdzenia co takiego musi być w tym produkcie, ze aż tyle on kosztuje. Dlatego, aby sprzedawać drogo musisz uzasadniać swoje ceny. Stworzenie oferty, która sprzedaje droższe produkty wymaga znacznie większego wysiłku niż w przypadku konkurowania samą ceną. Jednak na dłuższą metę takie podejście bardziej się opłaca.

Tak więc jeżeli sprzedajesz tylko chwilowo, to możesz bawić się w niskie ceny. Kiedy jednak zamierzasz stworzyć dochodową sprzedaż internetową na lata, to postaw sobie za cel, że zawsze będziesz mieć wyższe ceny niż konkurencja.

To wymaga wyrzeczeń na początku. Musisz się wyrzec przyzwyczajeń do dotychczasowego myślenia: czy ludzi będzie stać na to co sprzedajesz? Musisz też być gotowy do ciężkiej pracy przed wprowadzeniem każdego takiego produktu na rynek. Stworzenie skutecznej kampanii w przypadku niekonkurowania ceną wymaga więcej czasu. Musisz też dbać stale o jakość. Czasem musisz być gotów oddać klientom pieniądze, jeżeli nie będą zadowoleni.

Efekt końcowy będzie jednak taki, ze szybko staniesz się ekspertem w swojej branży i grupie docelowej. Ludzie będą ciebie i twoja firmę bardzo cenić. Będziesz polecany przez innych. Będzie o tobie głośno. A na dodatek będziesz dumny, ze prowadzisz tak szanowane przedsięwzięcie.