Każdemu korzystającego z Gmaila zdarza się, że jakaś poczta do niego nie dochodzi. Powody tego mogą być różne. Jednak najczęściej jest to problem automatyzacji, którą realizuje poczta Google’a. Gmail decyduje bowiem za nas czy dana wiadomość jest spamem, czy ofertą, czy wiadomością z forum. Automatycznie kategoryzuje otrzymane wiadomości i nie wyświetla ich w kategorii „Główne” w folderze „Odebrane”. Dlatego wydaje nam się, że korespondencja do nas nie dotarła.
Aby temu zaradzić można skorzystać z opcji filtru, który wyświetli nam wiadomości w taki sposób i w takim miejscu jak chcemy. Podaję instrukcję jak dodać filtr obsługujący pocztę kierowaną na konkretny adres w Gmailu, aby na przykłada nie wpadała do spamu i była oznaczana jako ważna.
Wchodzisz w ustawienia Gmail.
Następnie wybierasz zakładkę „Filtry…” i na dole opcję „Utwórz nowy filtr”.
Teraz na przykład w pole „Od” albo „Do” wpisujesz adres, który ma być filtrowany. Możesz ewentualnie wpisac Temat wiadomości, które mają być filtrowane, a nawet wybrane słowa w treści maila. Następnie klikasz szary przycisk „Utwórz filtr”.
Na koniec wybierasz opcje, które chcesz, aby zawsze zadziałały. Polecam na przykład opcję 8 i 9 „Zastosuj etykietę”. Wówczas zawsze będzie można szybko odnaleźć przefiltrowane maile (musisz nazwać nową etykietę lub wybrać istniejącą). Koniecznie zaznacz 10 „Nigdy nie wysyłaj do spamu”. Ewentualnie możesz też zmienić kategorię klikając „Przypisz kategorię” i wybierając pożądaną. Polecam też kliknięcie 12 „Zastosuj filtr także do pasujących wątków”, a wówczas zadziała on od razu dla dotychczasowo otrzymanych wiadomości. Na koniec akceptujesz klikając „Utwórz filtr”.
Od tego momentu rodzaje wiadomości które określiłeś w punkcie 5 będą znajdować się tam, gdzie chcesz i już nie będzie problemu z tym, że wiadomości wydają się, że nie dochodzą.