Każda strona internetowa powinna mieć swój cel. Najlepiej jeśli to będzie jeden cel. Każdy odwiedzający stronę może bowiem wykonać zawsze tylko jedną rzecz. Dopiero jak ją wykona, może wykonać następną. Dlatego potrzebujesz wiele stron internetowych. A kiedy chcesz dalej zwiększać swoją sprzedaż, potrzebujesz nie tylko wiele stron, ale i wiele witryn.

Każda witryna jest wtedy w innej domenie. Same nazwy domen już spełniają różne zadania. Jedna zawiera nazwę twojej firmy, inna słowa kluczowe, a jeszcze inna nazwę twojego produktu. Każda z nich spełnia swój inny cel, ma inne zadanie.

Oto 10 powodów po co potrzebujesz różne witryny i różne strony internetowe: 

  1. Aby można Cię wyszukać w Google.
  2. Aby je umieścić w materiałach reklamowych, np. na wizytówce.
  3. Aby pokazywać na nich swoje produkty i usługi.
  4. Aby klienci mieli dostęp do aktualności, promocji i nowości.
  5. Aby klienci mogli zamówić usługę lub produkt.
  6. Aby klienci mogli od razu zapłacić przez internet.
  7. Aby zainteresowani tym co masz do zaoferowania mogli zadać Ci pytanie.
  8. Aby potencjalni klienci zapisywali się na listę na autoresponderze (np. na newsletter).
  9. Aby pokazać siebie i swoją firmę na wideo.
  10. Aby internauci Cię polubili.

Oczywiście wcale nie potrzebujesz do każdego powodu oddzielnej witryny, czy nawet strony. Jedna strona może bowiem spełniać wiele powodów. Ale z drugiej strony dany powód może wymagać wiele stron, a nawet witryn.

Weźmy choćby sprzedaż jakiegoś produktu do nowej grupy docelowej. Można oczywiście wprowadzić kolejną stronę w witrynie firmowej. Jednak o wiele skuteczniejsze będzie dodatkowo stworzenie osobnej strony, czy nawet witryny w zupełnie nowej domenie. Taka witryna jak zaczniesz promować za pomocą reklam znacznie bardziej skoncentruje uwagę odbiorcy na tym co masz do zaoferowania, niż gdybyś po prostu dodał informację na stronie firmowej. Dodatkowo możesz w nazwie domeny użyć fraz związanych z produktem i dużo łatwiej będzie ci powalczyć również o pozycjonowanie naturalne.

Warto mieć wiele witryn i wiele stron. W ten sposób dywersyfikujesz swój marketing internetowy na różne grupy docelowe, różne kanały sprzedaży, różne produktu itd. Twoja sprzedaż internetowa staje się stabilniejsza i ma coraz większe obroty.

Pytanie – jaka powinna być twoja następna strona lub witryna? To zależy czym już dysponujesz. Przede wszystkim musisz mieć swoją własną witrynę, na której będziesz mieć ruch. Od tego skąd chcesz mieć ruch, będzie zależeć jak powinna wyglądać ta witryna i jakie powinny być na niej strony. O tego zacznij.

Chcesz dowiedzieć się jaka w twojej sytuacji powinna być twoja następna strona czy witryna, która zwiększy twoją sprzedaż w internecie?

Umów się na bezpłatną konsultację