Niezależnie co sprzedajesz możesz znacznie powiększyć swoje dochody dokładając do swojej oferty produkty informacyjne. Wszystko co jest wiesz, jeżeli tylko jesteś w stanie służyć komuś poradą, może być twoim nowym produktem. Oto jak w jakie produkty możesz zamienić swoją wiedzę.

Pierwszymi produktami mogą być już same wpisy na blogu. Jeśli prowadzisz blog, jest to próbka twojej wiedzy. Wszelkie porady, które już masz na blogu możesz użyć do stworzenia produktów. Kiedyś na warsztacie Zarabianie Na Ekademia.pl, w ramach ćwiczeń w celu nagrania instrukcji, stworzyłem kurs internetowy w którym umieściłem tylko i wyłącznie kilka wpisów z bloga. Po prostu je tam skopiowałem. Kurs normalnie wystawiłem do sprzedaży. Jakież było moje zdziwienie, kiedy zacząłem otrzymywać z Ekademii emaile o zapisach na ten kurs.

Następnym produktem może być kurs emailowy. Możesz na początku zrobić darmowy, a później kontynuować już jako płatny. Do stworzenia takiego kursu potrzebujesz autoresponder.

Możesz napisać ebooka. Chociaż na ebooku raczej dużo nie zarobisz. To traktuj raczej jako formę reklamy. Najczęściej opłaca się taki ebook rozdawać za darmo, w celu budowania listy.

Możesz stworzyć internetowe kursy. Jeśli na przykład branża to odchudzanie lub zdrowe odżywianie możesz stworzyć nawet warsztaty z odchudzania.

Załóżmy, że masz jakiś program odchudzania, powiedzmy trwający trzy miesiące. Możesz spotykać się z klientami przez internet na żywo, aby wspólnie z całą grupą wspierać wszystkich nawzajem we wzajemnej motywacji i wytrwałości. To jest świetny produkt dla osób, które nie mają motywacji do odchudzania.

Wszelkie twoje porady dla klientów, a jestem pewien, że masz ich całą masę, możesz zestawiać w różny sposób. Mogą to być porady audio w plikach MP3. Mogą to być porady podczas których pokazujesz coś na ekranie. Na przykład możesz mówisz na temat odżywiania i uzupełnić to przepisami kulinarnymi dla konkretnych diet. Możesz sprzedawać każdy przepis osobno. Możesz to na przykład dostarczać w formie SMSa.

Masz tu mnóstwo możliwości. Możesz stosować wiele form przekazu: tekstowo, audio (dźwięk), obraz (rysunki), zdjęcia i wideo. Mogą to być slajdy lub pełne wideo z ruchem. Te różne formy przekazu są różnie odbierane przez różne osoby.

W tej chwili wszystko zmierza w  kierunku coraz większej dominacji wideo. Staje się to jest bardzo popularne, ale to nie znaczy, że należy z innych form zrezygnować.

W jednych branżach, tematach multimedia będą się lepiej sprawdzać, a w innych mniej. W niejednych grupach docelowych będą się sprawdzać rozwiązania oparte na audio. Na przykład wśród ludzi, którzy nie mają za dużo czasu najlepszym sposobem na to, żeby im coś przekazać jest podanie plików MP3 do ściągnięcia na ich telefon komórkowy lub iPhona.

Niektórzy wolą czytać. Wówczas tworzysz materiał do czytania na ekranie oraz do wydruku. Wszystko zależy jaka to jest grupa docelowa i jaki temat twojej wiedzy. Zawsze jednak jesteś w stanie stworzyć produkty informacyjne, które sprawią, że będziesz mieć dodatkowe dochody.

Jedni będą rozdawać wiedzę w internecie za darmo. Inni będą pisać w sieci i zarabiać na reklamach. A ty ze swoją firmą zarabiaj na własnych produktach informacyjnych. Zarabiaj na wiedzy w internecie. I to w czasie kiedy śpisz…