Właśnie zdobyłeś wiedzę na jakiś temat. Chcesz jak najszybciej ją wykorzystać pracując dla kogoś. Chcesz zdobyć zatrudnienie lub chcesz pozyskać zlecenie. Chcesz się jak najlepiej zaprezentować?

Ja najczęściej od razu chcę w takiej sytuacji dzielić się tą wiedzą z innymi. Kiedyś na przykład mówiłem: „Warto założyć blog”. Okazuje się, że dzieląc się wiedzą, mówiąc co i jak należy zrobić, moi słuchacze jakoś nie chcieli z mojej usługi skorzystać. Zacząłem więc mówić „Założę Panu blog”.

Zacznij więc mówić i pisać o tym co wiesz i co klient powinien zrobić w nieco inny sposób niż dotąd. Zacznij przetwarzać zdobytą wiedzę na konkretne działania jakie zamierzasz podjąć dla klienta.

Na przykład chcesz administrować komputerami i nauczyłeś się instalować oprogramowanie i dbać o bezpieczeństwo danych. Zamiast opowiadać co należy zrobić, aby do komputera nie dostał się wirus i aby dane nie przepadły, opowiedz co konkretnie będziesz robił. Czyli zamiast mówić, tak jak się uczyłeś: „Oprogramowanie antywirusowe należy zainstalować zaraz po zainstalowaniu systemu operacyjnego” – powiedz w taki sposób: „Po zainstalowaniu systemu operacyjnego i odpowiednich sterowników w pierwszej kolejności zainstaluję oprogramowanie antywirusowe.” Z kolei zamiast „Dane należy regularnie archiwizować” powiedz lub napisz „Co tydzień będę archiwizował wszystkie dane z dysków użytkowników”.

Dzięki takiej zmianie podejścia twój potencjalny klient będzie bardziej zainteresowany tym, o czym mówisz. Będzie widział co dokładnie możesz dla NIEGO zrobić, a nie tylko co NALEŻY zrobić.

Jeżeli masz jakieś uwagi czy komentarze, to proszę podziel się nimi ze mną.