Zaznacz stronę

Właśnie skończyłem instalację i konfigurację aplikacji WordPress na Windows 8. Po kilku latach powracam do pisania na blogu za pomocą aplikacji. Poprzednio był to iPod. Przez jakiś czas bardzo lubiłem pisanie na nim artykułów. Mimo, że miał mały ekran i pisało się wolno, to jednak możliwość spisywania myśli z dala od zwykłego komputera sprawiała, że łatwiej przychodziły mi myśli do głowy.

Teraz lubię usiąść sobie od czasu do czasu na kanapie i korzystać z małego notebooka, wyposażonego w Windows 8 z ekranem dotykowym. Coś jak jak tablet z klawiaturą. Podobnie jak iPoda kiedyś, dziś bardzo lubię to urządzenie właśnie za to, że pozwala mi być z nim w dogodnym dla mnie miejscu. Często są to miejsca, które działają na mnie bardzo kreatywnie.

To jest właśnie sposób na najwygodniejsze tworzenie nowych wpisów na bloga. Trzeba znaleźć sobie miejsce do kreatywnego spisywania myśli.

Kiedy zaczynałem pisać swoje pierwsze wpisy na pierwszego bloga, moim ulubionym sposobem pisania było korzystanie z Worda. Otwierałem dokument i po prostu pisałem. Często pisałem wiele dokumentów w jednym miejscu.

Później przyszedł czas, że tę metodę stosowałem korzystając z Dokumentów Google. Metoda o wiele wygodniejsza, bo:

  1. Nie trzeba kupować żadnych licencji. Szczególnie ważne, kiedy masz wiele komputerów.
  2. Artykuły są dostępne dla mnie z dowolnego komputera, bez konieczności kopiowania plików.
  3. Dokument automatycznie się zapisuje.
  4. Z powodu mniejszej liczby funkcji w programie, człowiek bardziej skupia się na treści, a mniej na formatowaniu.
Teraz w aplikacji Windows 8 widzę, że jest trochę podobnie jak w Dokumentach Google. Tyle, że piszę od razu wpis. Nie będę musiał go kopiować. Mogę go sformatować za pomocą takich funkcji jak:
  • pogrubienie
  • pochylenie
  • przekreślenie
  • lista nieuporządkowana
  • lista uporządkowana
  • wyrównanie do lewej, do środka, do prawej
  • dodanie odnośnika
  • podkreślenie
  • dodanie obrazka (z dysku lub, co ciekawe, z kamery).

Aplikacja WordPress pod WIndows 8

Niestety brakuje możliwości zapisania wpisu jako szkicu. Jest tylko możliwość od razu publikowania. Dlatego nadal będę korzystać z Dokumentów Google, kiedy mam jedynie pomysł na artykuł, a nie od razu chcę go w całości spisać i opublikować.

Jednak aplikacja bardzo się przyda do spisywania na bieżąco tego co chcę przekazać akurat w danym momencie. Myślę, że dzięki temu będę mógł znowu częściej publikować na blogu. Tak jak właśnie to było wtedy, kiedy korzystałem dużo z iPoda.

Czy tak się stanie? Sprawdzaj, zaglądając tutaj na bloga przez najbliższy czas 🙂 Sprawdzaj czy regularnie piszę, czy częściej niż ostatnimi czasy.

Wszyscy jesteśmy dziś bardzo zajęci. Warto jednak znaleźć taki sposób na pisanie na blogu, aby to było łatwe, szybkie i przyjemne. Jest to bowiem jeden z najlepszych sposobów na przyciągniecie nowego ruchu na witrynę i pozyskanie nowych klientów z internetu.

PS. Ciekaw jestem czy doda się obrazek, bo w aplikacji w treści nie chciał się pojawić 🙁

PS2. Obrazek się dodał, ale we wpisie się nie pojawił. Musiałem to później zrobić w przeglądarce.