Jeżeli reklamujesz swoją stronę internetową na wizytówkach, czy ulotkach i strona służy Ci głównie po to, żeby przekazać więcej informacji niż jesteś w stanie w tych materiałach drukowanych przekazać, to wtedy często wystarczy Ci zwykła strona internetowa. Jeżeli jednak chcesz pozyskiwać klientów z Internetu, to najlepszą stroną internetową będzie firmowy blog.

Z blogiem możesz zacząć nawet wtedy, kiedy dopiero przymierzasz się do działalności. Tworzysz wówczas blog ekspercki. Nie musisz mieć nawet firmy. Po prostu dzielisz się swoją wiedzą i pomału budujesz swoją pozycję eksperta. Koniecznie stwórz blog wcześniej, zanim będziesz chciał cokolwiek sprzedawać.

Chodzi o to, że blog, czy też również strona internetowa potrzebują czasu na to, żeby były zauważone przez przeglądarkę internetową. Jeżeli chcesz pozyskiwać klientów z Internetu, to im wcześniej będziesz mieć takie strony, to tym lepiej.

Przewagą bloga nad stroną internetową jest to, że możesz stale coś dodawać. Strona internetowa zazwyczaj jest czymś stałym, rzadko zmienianym. W przypadku blogu sama jego natura sprawia, że po prostu powinno się tam regularnie coś nowego dopisywać.

Jeżeli będziesz regularnie dopisywać coś na blog, to dzięki temu wyszukiwarki internetowe będą częściej kierować do Ciebie osoby, które będą poszukiwać różnych słów związanych z tym, o czym na blogu będziesz pisać. Pisząc na ten temat na którym się znasz, mimochodem będziesz używać słów które sprawią, że wyszukiwarki zaczną kierować do Ciebie właściwych klientów.

Czyli zdecydowanie zacznij blog jak najwcześniej, zanim będziesz miał główną firmową stronę internetową. Blog ekspercki, a później firmowy, sprawi, że Twoja strona internetowa będzie działać szybciej.

W sumie uważam, że bardzo często taka typowa strona internetowa wcale nie jest tak bardzo konieczna. Blog też może wyglądać jak tradycyjna strona internetowa. Taką stronę możesz w dodatku samodzielnie i kiedy tylko chcesz łatwo aktualizować. Oprócz bloga potrzebujesz jeszcze tylko jakąś stronę, gdzie będą zawierane transakcję. Na przykład strona do składania zamówień na usługę, zakupu szkoleń, aukcje internetowe czy też po prostu sklep. Po co ci właściwie inna strona?