Klienci kupują w Internecie coraz więcej rzeczy, w które dotąd zaopatrywali się w zwykłych sklepach. Jedną z istotnych barier dlaczego nie zdarza się to w Twoim internetowym sklepie może być to, że klient nie może szybko sprawdzić jakie poniesie koszty wysyłki.
Wiele sklepów internetowych stara się przyciągnąć niższą niż w sklepach tradycyjnych ceną. Przy niedużych zakupach ostateczna cena może okazać się jednak już nie tak atrakcyjna. Korzyść z niskiej ceny niweluje bowiem koszt wysyłki. Co prawda dzięki wygodzie i oszczędności czasu, wielu klientów jest gotowych zapłacić nieco więcej niż w zwykłym sklepie. Jednak wszyscy klienci chcą wiedzieć ile wyniesie ostateczna cena jaką zapłacą za zamówienie.
Niestety w wielu sklepach o koszcie wysyłki można dowiedzieć się dopiero po wypełnieniu danych do zamówienia. Jeśli chcesz zachęcić klientów do zakupów w Internecie, to pokaż im jakie będą koszty wysyłki, zanim jeszcze będą musieli podać swoje dane. Nie zmuszaj ich do tego, aby musieli mozolnie wypełniać formularz zamówieniowy aby dowiedzieć się ile ostatecznie zapłacą za całe zamówienie. Ludzie są bowiem wygodni i będą woleli zamówić u Twojej konkurencji, gdzie całkowita cena pojawia się od razu.
W ostateczności możesz podać koszty wysyłki w regulaminie sklepu lub w osobnym odnośliku z kosztami wysyłki. To jest coś co możesz zrobić już teraz, nie czekając na zmiany w oprogramowaniu Twojego sklepu.
Warto jednak pamiętać, aby informacje te były łatwe do znalezienia. Sporo sklepów informacje o kosztach wysyłki „chowa” w regulaminie tak skutecznie, że bardzo długo zajmuje ich odnalezienie.
Poza kosztami warto także napisać ile mniej więcej to trwa i kto (jaka firma kurierska) obsługuje nasz sklep.