Jak już wcześniej pisałem, bardzo ważne jest abyś szybko odpowiadał na maile od swoich potencjalnych klientów. Szczególnie tych, którzy kontaktują się z Tobą po raz pierwszy.
Możesz też zrobić tak, aby pierwszą wiadomość wysyłał automatycznie serwer. Użyj do tego autorespondera. Większość serwerów pocztowych oferuje teraz taką usługę.
Prosty autoresponder automatycznie odpowiada na każdą przychodzącą wiadomość. Pamiętaj więc w takiej sytuacji, aby odpowiedź od siebie wysłać później z innego adresu. Dzięki temu, kiedy adresat kliknie „Odpowiedz”, to jego wiadomość przyjdzie na inny adres i autoresponder nie będzie już wysyłał drugiej automatycznej odpowiedzi.
W takiej automatycznej wiadomości napisz kiedy zwykle odpowiadasz na e-maile. Możesz też dopisać numer telefonu i godziny pod którymi jesteś dostępny. Dzięki temu, jeżeli ktoś nie chce czekać, może szybciej się z tobą skontaktować.
Sugeruję, aby w tym automatycznym mailu nie rozpisywać się o sobie i ofercie. Automat nie wie czego oczekuje klient. Po co zasypywać klienta niepotrzebnymi być może informacjami. Można natomiast podać w e-mailu linki do dodatkowych stron. Dzięki temu twój potencjalny klient może sam sobie wybrać co chce poczytać i które tematy interesują go najbardziej.
Najbardziej polecam w tym automatycznym mailu podać linki do opinii innych klientów i do historii firmy. Ważne, aby te treści były ciekawymi opowiadaniami. Ludzie lubią czytać takie rzeczy. Dzięki temu, zanim odpowiesz na zasadnicze pytanie od klienta, może on już trochę bliżej ciebie poznać. W ten sposób zdobędziesz u niego pewną dozę zaufania. Będziecie sobie trochę bliżsi. Możesz też później, w dalszej korespondencji, powoływać się na te treści.
Jeżeli masz jakieś uwagi czy komentarze, to proszę podziel się nimi ze mną.