Najbardziej opłacalny ruch na stronach internetowych jest z naturalnego pozycjonowania. Jeśli już raz wypozycjonujesz swoją stronę internetową, to ruch możesz na niej mieć przez wiele lat.
Przykładowo, ponad 2 lata temu zorganizowałem warsztat „Mistrz Prezentacji”. W tym celu zarejestrowałem osobną domenę i założyłem osobnego bloga na temat tworzenia prezentacji. Zapisy były tylko 2 razy, w ciągu pierwszego kwartału. Potem już nic nie robiłem na tej witrynie. Przez 2 lata nie prowadziłem żadnej kampanii. A mimo, to ruch nieustannie się utrzymuje. Czasem trochę spadnie, potem z powrotem wzrośnie. Ale średnio cały czas to jest pasywny ruch, nad którym w żaden sposób nie pracuję już od ponad 2 lat.
Co zrobić aby uzyskać pasywny ruch?
Trzeba zrobić dokładnie to, co właśnie opisałem. Zaprowadzić bloga. Przy czym taki blog nie może być zaprowadzony przypadkowo. To musi być zrobione w oparciu o wyniki badania rynku w internecie, głównie w oparciu o analizę fraz. Musi to być następnie przemyślane i skonfrontowane z najbardziej praktyczną dla Ciebie grupą docelową. Musisz między innymi odkryć niszę, której konkurencja jeszcze nie spenetrowała w wystarczający sposób.
A więc pierwszym krokiem do uzyskania najpierw rosnącego, a potem stabilnego pasywnego ruchu naturalnego z wyszukiwarek jest opracowanie własnej unikalnej strategii przyciągania ruchu w oparciu o badanie rynku, czyli między innymi:
-
ustalić na jakie frazy chcesz przyciągać na swoją stronę,
-
sprawdzić na które frazy możesz przyciągnąć ruch najszybciej,
-
zdecydować w jaki sposób będziesz przyciągać na poszczególne frazy, czyli które środki komunikacji (artykuły, taksonomie, obrazki, wideo, serwisy społecznościowe itd.) zastosujesz do których fraz i w jaki sposób.
Jeśli to dobrze zrobisz i przez 3 miesiące zastosujesz się do powyższych ustaleń, to możesz uzyskać ruch pasywny, który będzie utrzymał się przez wiele lat. Poniżej przykład jednego z pierwszych użytkowników Klientera, któremu pomogliśmy wraz z moim Zespołem zrobić takie badanie rynku. Dziś nie musi on wykonywać żadnych działań, aby mieć ruch pasywny na poziomie kilku tysięcy odsłon miesięcznie. Z tego jak się możesz domyślać, ma co miesiąc konkretną sprzedaż w internecie.
Jeśli już sprzedajesz w internecie i tylko chcesz zwiększyć ruch na swoich stronach, to musisz zrobić teraz dokładnie to samo. Opracować nową strategię przyciągania ruchu. Być może Ci wyjdzie, że wystarczy tylko wprowadzić pewne zmiany i możesz dalej rozwijać ruch na aktualnej witrynie czy sklepie. Ale może też się okazać, że warto założyć osobną domenę i rozpocząć marketing tego co sprzedajesz do innej grupy docelowej. A może jeszcze korzystniejsze będzie wybranie najlepiej sprzedających się produktów i zbudowanie osobnej witryny koncentrującej się tylko na tej jednej grupie produktów.
Takie opracowanie zwykle wykonuję z klientami w czasie ok. 3 tygodni. Wiele spraw trzeba bardzo dobrze przemyśleć, bo podjęte decyzje mają potem wpływ na efekty w ruchu i sprzedaży internetowej przez wiele lat.
Aby dowiedzieć się więcej, zapisz się na webinar.