Sprzedajesz jakoś w internecie, jednak chcesz to robić znacznie lepiej. Nie idzie to bowiem tak, jak się tego spodziewałeś.
Przechodzisz więc do naprawiania i uzupełniania tego co dotąd zrobiłeś dla sprzedaży internetowej. Napotykasz jednak na opór. Na opór tych, którzy dotąd dla ciebie przygotowywali strony. Bo nie rozumieją, po co ci te zmiany. Przecież wszystko fajnie wygląda.
Napotykasz na opór narzędzi, z których korzystasz. Okazuje się bowiem, że nie można na przykład w twoim sklepie internetowym dodać nowych elementów, bo… jego twórca uważa, że to niepotrzebne. W niektórych stronach ciężko cokolwiek zmienić, bo zostały stworzone już tak dawno, że nie wiadomo jak do tego się zabrać albo wymagało by to zbyt dużo przeróbek.
Jak w takiej sytuacji usprawnić swój marketing?
Jednym z dobrych rozwiązań w tej sytuacji jest… zacząć od nowa. Czasami tak jest, że o wiele lepiej zburzyć stary budynek i wybudować w to miejsce nowy, niż remontować stary. Tak samo czasami jest z marketingiem internetowym. Na szczęście nie zawsze trzeba burzyć. W internecie niekiedy można postawić po prostu obok drugi „budynek”.
Zacznij od nowa swój marketing, od zaplanowania swojej strategii sprzedaży, Może się bowiem okazać, że na przykład warto zmienić nazwę domeny. Wówczas to na pewno nie musisz nic burzyć. Możesz zostawić to co jakoś już działa, a na nowym miejscu, pod nowym adresem postawić nową witrynę, zbudowaną już według tej wiedzy, którą dziś posiadasz.
Zbadaj rynek czy dziś docierasz do swoich potencjalnych klientów we właściwy sposób? Czy stosujesz w treści swojej witryny takie słowa, które faktycznie wpisują w internecie twoi potencjalni klienci? Zweryfikuj to i popraw dotychczasowe treści tak, aby więcej osób odwiedzało twoje strony. Jeśli masz mało treści na swoich stronach, zacznij więcej pisać. Chyba, że nie masz na to wszystko czasu. Wtedy musisz płacić za pozycjonowanie.
Podłącz swoje strony pod systemy automatyzujące marketing. Najczęściej da się to zrobić na stronach, które już masz. Zacznij od autorespondera. Stwórz choćby jedną listę z serią automatycznych wiadomości e-mail. Niech czytelnicy twojej strony o tobie nie zapomną, nawet kiedy ty będziesz na wakacjach. Poszukaj takiego autorespondera, który da ci gotowe rozwiązania, do których informatyk nie jest ci potrzebny. Tak aby można łatwo i szybko tworzyć listy mailingowe. Tak aby łatwo i szybko można wstawiać na swojej stronie formularze do zapisywania.
W dalszej perspektywie, kiedy już wprawisz się w wykorzystywaniu marketingu e-mailowego, pomyśl też o systemach marketing automation. Zwróć się do takiej firmy, która zapewni ci pomoc i wsparcie. Marketing automation jest bardzo trudny do wdrożenia. Potrzebny tu jest bardzo dobry analityk, który będzie potrafił przenieść to jak działasz teraz do systemów automatyzujących akcje marketingowe.
Zacznij też prowadzić własny serwis społecznościowy. Do tego nie potrzebujesz pomocy. Udzielaj się też na innych serwisach, gdzie jest twoja grupa docelowa, aby zaprezentować się jako ekspert. Możesz to robić samemu lub oddelegować. Jest wiele osób, które chętnie ci pomogą. Jeśli już kogoś zatrudniasz, spróbuj z tą osobą. Najlepiej jeżeli to będzie ktoś, kto już miał kontakt z twoim klientem. Jeśli chodzi o techniczną pomoc, to potrzebujesz jej do połączenia swoich stron z serwisami społecznościowymi. Proste jest na przykład wstawienie okienka ze swoją stroną na Facebooku. O wiele trudniej już na starych stronach dodać automatyczne publikowanie na Facebooku. Dlatego tu też może okazać się opłacalna zmiana całego serwisu na nową technologię.
To tylko początek. Jeśli chcesz poznać kolejne elementy tego jak usprawnić swój marketing internetowy, zapisz się na poniższy webinar.