W najbliższej audycji Radia Internetowych Sprzedawców będziemy rozmawiać o tym jak za pomocą systemów do sprzedaży internetowej możesz szybko usprawnić swój internetowy marketing. Dowiesz się co to jest system informatyczny, z jakich elementów się składa i w jaki sposób go zbudować.
Aby otrzymać bezpłatną wejściówkę do połączenia na żywo z audycją już teraz zarejestruj się na nowej stronie
www.RadioInternetowychSprzedawcow.pl.
Wkrótce na stronie RadioInternetowychSprzedawcow.pl znajdziesz też nagrania ze wszystkich dotychczasowych audycji. Sukcesywnie będą też pojawiać się następne, nowe rozmowy z ekspertami od sprzedaży internetowej.
Obiecałem Mirkowi, że opiszę pewną pomoc techniczną, która bardzo usprawnia działania marketingowe. Jest ona przydatna jeśli reakcją na reklamę ma być telefon do twojej firmy.
Często jest tak, że puszczasz kampanię reklamową na różnych płaszczyznach – w internecie (banery lub adwords), w prasie, roznosisz ulotki i podejmujesz wiele innych działań w których podajesz numer telefonu. Kampanię w necie możesz mierzyć liczbą wejść ze stron, na których pokazuje się twoja reklama, ale jak sprawdzić, która reklama poza internetem jest najbardziej skuteczna?
Rozwiązałem to w ten sposób – kupiłem centralę telefoniczną w której są bramki voip (telefonia przez internet). Wykupuję u jednego z operatorów numery telefonów inny dla każdej reklamy (abonament za 6,1 zł miesięcznie !) i czekam na telefony od klientów. Numery są takie jak w TPsie, można wykupić numery ze wszystkich stref numerowych. Jak chcesz to możesz kupić też infolinię 0801… za 150 zł na pół roku. Gdy dzwoni do mnie klient widzę na ekranie komputera lub na wyświetlaczu telefonu na jaki numer się dodzawania. Na koniec dnia wyciągam z centrali w pliku excela numery, na które dzwonili klienci i po jakimś czasie widzę, która kampania jest najskuteczniejsza. Potrzebny jest internet 2 mb na downloadzie i 512 kb na uploadzie, żeby to fajnie biegało.
Nie trzeba od razu inwestowac w centralę, można kupić same bramki voip i numery telefonów, to znacznie mniejszy koszt.
Zakup centrali daje jednak dużo więcej możliwości w obsłudze klientów.
Przy użyciu voip można ze swojego biurka obsługiwać praktycznie cały świat podając np. klientom z Francji numer telefonu z Paryża na który będą dzwonić mając świadomość, że rozmawiają z biurem w Paryżu. Mam oddziały min. w Słowacji i tam pracownik ma na biurku telefon na który dodzwaniają się klienci ze Słowacji (oczywiście numer jest słowacki), a tak w ogóle ten telefon jest moim telefonem wewnętrznym w centrali i wykręcając na mojej słuchawce nr 18 łączę się ze Słowacją tak jak z pracownikiem za ścianą.
Lista funkcjonalności tej centrali jest bardzo długa i ciagle mnie zaskakuje.
Jeśli ktoś będzie zainteresowany tematem chętnie odpowiem na pytania.
Pozdrawiam
Grzegorz M.
P.S. Nie jestem sprzedawcą central telefonicznych :)
Dziękuję Grzegorzu. Fantastyczny przykład to jak można mierzyć skuteczność kampanii marketingowej. Podobnie należy robić przy reklamach w Google AdWords. Właśnie dlatego, że tak wiele osób nie mierzy konwersji, później narzekają, że nie przynosi ona efektów.
Dzięki Grzegorz za ciekawe informacje. Mam pytanie tylko jak długo trzymasz numery z poprzednich kampanii? Bo czasem gdzieś np. ulotka leży, leży… później dopiero jak ktoś ma potrzebę to zadzwoni.
Dziękuję Mirku za fajną rozmowę z Lechem.
Ja sądzę tak że w biznesie który stale się rozwija to z usprawnieniem jest tak jak z przysłowiowym króliczkiem stale go trzeba gonić. Jak już się go złapie to znaczy że się nie rozwijamy.
Począwszy od wdrożenia automatycznych płatności – szczerze polecam platnosci.pl oraz PayPal które automatyzują nam proces i nie trzeba często zaglądać na konto celem potwierdzania przelewu – wszystko dzieje się automatycznie nawet jak śpimy.
Z czasem jak biznes się rozwija to pojawia się coraz więcej maili i trzeba to jakoś ogarniać – tu przydaje się Gmail a docelowo jakiś własny system do obsługi większej ilości mail.
Następnie jak już klientów jest naprawdę bardzo dużo to nie wystarczy podać jeden telefon kontaktowy na swoją komórkę tylko przydaje się jakaś infolinia – to mnie niedługo czeka.
Przy poważnych biznesach jestem zdania że trzeba tworzyć własne mechanizmy sprzedażowe (oczywiście nie w każdym biznesie) – jest to wygodne choć czasochłonne i kosztowne ale na dłuższą metę opłacalne.
A najbardziej przydatnym mechanizmem jest autoresponder (niech żyje Fump) który odwala za nas masę roboty.
I tak jak pisałem na początku jak ktoś myśli że kiedyś osiągnie stan spokoju i będzie dobrze to znaczy że nie jest świadomy swojego Biznesu bo znaczy to że słabo idzie czego nikomu nie życzę. Ruch w interesie musi być bo wtedy szare komórki pracują.
Pozdrawiam,
Mirek Kielar
Januszu możesz mieć kilka numerów i w zależności od potrzeb podajesz je do danej kampanii. Wszystkie mogą być zalogowane w centrali. Faktycznie przy 2 lub 3 kampaniach w których wykorzystujesz dany numer, może się zdarzyć że w trakcie trwania aktualnej kampanii zadzwoni ktoś z poprzedniej. Przyznam się że jeszcze nie dawałem tego samego numeru w kolejnej kampanii, ale myślę że da się to jakoś przeskoczyć. Mnie te telefony pozwalają stwierdzić z której reklamy dzwoni klient i potem obrobić to statystycznie. Wszystko zależy od ilości numerów telefonów które potrzebujesz.
Nie wspomniałem, że centralka rozwiązała mi problem nieodebranych telefonów. Klienci którzy próbuję się dodzwonić w czasie zajętości jednego ze sprzedawców są automatycznie przełączani do innego lub do kogokolwiek kto podejmie rozmowę żeby klient „nie uciekł” do konkurencji. Pracujemy do 16.30. O tej godzinie centrala przełącza wszystkie rozmowy do pracownika na komórkę. W centrali jest zalogowana karta GSM (na która tez dzwonią klienci) i poprzez te kartę centrala oddzwania ( za darmo – bo mamy taką możliwość dzwonienia pomiędzy telefonami GSM w firmie) do pracownika. Od 20.00 lub gdy pracownik rozmawia z klientem, włącza się automatyczna sekretarka. Mało kto się nagrywa, ale rano robię wydruk telefonów nieodebranych od klientów i od rana dzwonimy do nich żeby nie zdążyli jeszcze nigdzie zadzwonić :)
Inny bajer to wdzwaniam się w centralę ze swojej komórki (znów darmowo ) i jestem telefonem wewnętrznym w centrali. Mogę teraz łączyć się z pracownikami przez numery wewnętrzne lub w ogóle dzwonić z centrali na cały świat na koszt firmy :) Odwrotnie – gdy dzwoni klient do firmy i musi ze mną rozmawiać (a ja jestem poza firma) to pracownik przełącza go na moja komórkę tak jakbym był w firmie (i znów za darmo).
Dla tych co używają skypa też jest możliwość współpracy centrali z tą aplikację.
Stałem się fanem tej centrali bo obróciła do góry nogami obsługę „klientów telefonicznych” w mojej firmie.
Mirku (K) faktycznie jak robi się linia płaska to firma nie żyje, musi się coś dziać.
Mnie bardzo inspirują takie blogi czy kursy jak Mirka czy Wandy, bo widzę, że wiele rzeczy da się przeskoczyć bo ktoś już wyważył drzwi z którymi się mordowałem. Szkoda czasu na samotne jazdy w poszukiwaniu rozwiązań. Taka wymiana informacji na forach też pomaga. Ty zaświeciłeś mi lampkę, może Fump to jakieś rozwiązanie dla mnie (?)
Pozdrawiam
Grzegorz Makowski